New World finalmente live! – Ecco la prima patch di gioco (1.0)!

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New World Patch 1.0 – Il lancio ufficiale del nuovissimo MMORPG di casa Amazon é finalmente realtà ed i giocatori di tutto il mondo potranno finalmente muovere i loro primi passi all’interno del variegato mondo che New World promette di offrire sin dall’annuncio del suo sviluppo.

Per celebrare il lancio ufficiale del nuovo videogioco, che già dalle prime ore sembra destinato a proiettare la sua ombra sull’Olimpo del Gaming, gli studi Amazon hanno rilasciato anche la prima patch note di New World, che sebbene non tocchi nessun aspetto fondamentale del gioco, aggiusta qualche inderogabile problemino sorto in fase di beta testing.

Il primo aspetto che gli sviluppatori hanno voluto andare a toccare é senza dubbio il PVP, per il quale hanno cercato di lavorare al fine di ridurre il grosso divario che potrebbe separare i casual player da chi ha la possibilità di investire molto più tempo nel gioco, per fare ciò, il danno inflitto da giocatori di livello più alto a quelli di livello inferiore verrà ridotto considerevolmente.

La prima patch del gioco va anche ad aggiungere un’importante feature che al giorno d’oggi sarebbe impossibile non introdurre in un titolo di questa portata mediatica: la modalità streamer. Come spiegato dagli stessi sviluppatori, questa opzione, attivabile o disattivabile in qualsiasi momento con i comandi ‘/busy’ or ‘/dnd’, servirà a nascondere le notifiche e qualsiasi tipo di interazione vocale con altri player, al fine di garantire un’esperienza di immersione il più profonda possibile.

I devs ci hanno poi tenuto a specificare di aver lavorato per risolvere al momento del lancio la maggior parte dei bug e glitch che in queste settimane erano stati riscontrati da i player con accesso alla Beta di gioco. Per chi volesse approfondire, di seguito le patch note in originale così come riportate sull’annuncio ufficiale.

new world pvp

World

  • Fixed the following to respawn rates for named AI that are required for Quest completion:
    • Master Henry
    • Gheist Maliko
    • Pastor Walsh

Quests

  • Fixed a bug that caused completing certain side quests could block players from being able to advance the quest “Corruption Encroaching”.
  • Addressed an issue where by resetting “The Ritual” quest, players would lose the Heartgem needed to complete the quest.
  • Updated Barkimedes quests to address an issue where players could leave mid-Expedition and stockpile quest items for extra quest turn-ins.
  • Unlocked the Main Story Quests after “The Depths” Expedition – the Main Story will now take players all the way to Shattered Mountain.
  • Various VO and Text fixes and tweaks.

Tech

  • Fixed an issue in the Windsward “Sole Survivor” quest where sometimes the quest would not update when approaching the Watcher.
  • Fixed an issue causing Hapless Howe animations to not play correctly.

AI

  • Fixed multiple bugs preventing AI from properly leashing or spawning in invalid areas

Combat

  • Fixed an issue that caused players to become permanently stuck in the exhausted state.
  • Speed hack prevention added.
  • Fixed an issue that caused War to get stuck in the setup phase.
  • Fixed an issue that allowed players to receive PvP rewards from duels by drowning after the duel is complete.
  • Fixed an issue that caused PvP flag to stay active in sanctuaries if the player dodge rolled across the border.
  • Fixed an issue that caused the Iced Refresh perk from the Ice Gauntlet to activate from abilities other than the Mighty Spike ability.
  • PvP damage scale adjusted to lessen the gap between high/low level players.

Economy/Progression/Rewards

  • Fixed an issue that allowed players to use the item hotbar to duplicate items.
  • Fixed an issue that caused T4 and T5 Azoth Staves to be unavailable.
  • Fixed an exploit where a War Declaration mechanic could be used to duplicate coin.
  • Fixed an issue that caused a player’s PvP Reward Value did not reset if they respawned at a camp.
  • Adjusted the “Recall” function in the Game Menu to enable players to recall to the Watchtower of the beach they started at. After binding to an Inn the Recall function will return players to that Inn.

UX/UI/Social

Streamer Mode

  • We added a new streamer mode that will allow streamers and players to hide notifications and avoid interaction with other players to improve their overall experience while playing the game.
  • Players can turn on streamer mode in the following ways:
    • Slash commands in chat: /busy or /dnd
    • The new “Social” Tab in the Settings Menu

Polish and New Additions

  • Reduced the number of days a governor has to be absent before a consul automatically replaces from 30 to 15 days.
  • VOIP is now disabled for the first 3 hours after character creation to limit poor voice behavior.
  • Activated Twitch Spotlight and Twitch Sub Army features.

Bug Fixes

  • Fixed an exploit that allowed players to take PvP missions without being flagged (via exploiting dueling)

  • Fixed an exploit that allowed companies to be able to repeatedly declare war during the Invasion lockout period (but before the Invasion was scheduled) to duplicate coin from “refunded” war declaration costs.

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Amin "Gosoap" Bey El Hadj

Gamer da sempre, sin da quando ero un bambino solo, proprio come lo eri tu. Ma adesso siamo amici, giusto?

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