Fortnite: Rivelata la patch 8.20! [LEAK]

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Il Coordinatore della comunità di Epic Games, MrPopoTFS, ha pubblicato quelle che, molto probabilmente, saranno le correzioni della prossima patch 8.20 di Fortnite.

Anche se alcuni sono aggiornamenti minori delle prestazioni, altri bug hanno causato grossi grattacapi ed alcuni giocatori saranno contenti di vedere finalmente una soluzione a riguardo.

ARMI ED OGGETTI

Tra le altre correzioni, Epic Games sta lavorando allo strano bug che consente ai Clingers di infliggere danni ai giocatori attraverso i muri anche se attaccati su un’altra persona.

Allo stesso modo, i Cannoni Pirata subiranno numerose modifiche e correzioni, come il frustrante glitch che porta i giocatori a volare verso una direzione diversa da quella prevista.

I Cannoni Pirata sono un’ottima introduzione, ma hanno diversi bug e glitch
che rovinano l’esperienza di gioco

GAMEPLAY

Il gameplay non sembra aver avuto grossi problemi ultimamente, ma Epic Games sta cercando di correggere il bug dei piedi ghiacciati che rende l’effetto infinito se si usa una emote nel frattempo.

Un altro aggiornamento riguarda le Girosfere, che adesso saranno meno vulnerabili alle trappole. Infatti si prenderanno tutto il danno provenienti da esse, senza danneggiare il giocatore all’interno.

Inoltre, gli sviluppatori stanno prendendo di mira il bug che permette ai giocatori abbattuti di diventare invulnerabili in casi molto rari.

Fortnite patch note 8.20
La presunta patch note della versione 8.20
Fonte: https://twitter.com/ScDonny

Vediamo quindi nel dettaglio tutte le presunte correzioni del nuovo update:

Weapons + Items

  • Fixed an issue where Clingers were damaging players through walls when stuck to another player.
  • Fixed an issue preventing Glider item pickups from displaying their stack count.
  • Smoothed out the motion of grenade projectile trajectories, which were lagging behind by a tick.
  • Entering a vehicle no longer plays the release sound of balloons if you have no balloons.
  • The balloon rope will no longer remain on your back when you run out of balloons.
  • Fixed an issue where players were flying out of a Pirate Cannon in a different direction than expected.
  • Fixed an issue preventing the ability to enter a Pirate Cannon when close to other geometry.
  • Fixed the ability for players to finely tune Pirate Cannon’s ability to aim side to side.
  • Fixed an issue causing Buried Treasure to spawn loot on the Starting Island.

Gameplay

  • Fixed an issue with the icy feet effect remaining on indefinitely while emoting.
  • Traps now do damage to The Baller vehicle first before damaging the driver.
  • Fixed issue causing some traps to be inside thicker structures, making them hard to see.
  • Fixed a rare occurrence of a player being invulnerable while DBNO.
  • Fixed the camera sometimes traveling too far when cycling to another player.

Performance

  • Fixed an issue where poor server performance could cause undesired effects on clients such as unnecessary movement corrections.
  • Added a fix for a rare server crash.
  • Made a small server performance improvement related to the Baller vehicle.
  • Updated animation budgets to be more performant on higher scalability settings.

Art + Animation

  • Fixed a bug where the destruction effects were not playing on the Baller when it’s destroyed.

Audio

  • Fixed an issue where some items didn’t have proper audio when dropping them from inventory.

UI

  • Fixed issue with Main Menu icons becoming off-center.
  • Fixed a bug that was causing a player’s Squad Fill preference to reset to “Fill”.
  • Fixed an issue where scopes would be missing reticle lines on low settings.

Spectating

  • Fixed an occasional awkward camera movement that would occur when switching to different view targets while spectating..

Mobile

  • Fixed field of view on 21:9 devices.
  • Fixed an issue with quickbar and extra buttons that made it possible to cause fire state to be stuck on a continuous loop.
  • Fixed an issue causing the camera to jump on initial touch input.
  • Fixed an issue causing incorrect building pieces to gain focus when editing.
  • Fixed missing outline effect for squad members.
  • Fixed minimap remaining on screen during Victory Royale sequence.
  • Fixed not being able to select building material while being a passenger in a vehicle.

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Marco "Disfact" Scarfone

Sono nel mondo dei videogiochi sin da piccolo e, crescendo, questa passione mi ha portato ad appassionarmi agli eSports. Sono a capo della community di Rocket League in Italia, organizzando tornei e gestendo tutto quanto riguarda il gioco in Italia.

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