Rework in arrivo per Chromie
Matt Villers, Lead Hero Designer di Heroes Of The Storm, ha recentemente parlato di alcuni cambiamenti che in futuro arriveranno nel Nexus per Heroes of the Storm.
Nello specifico Matt ha parlato del fatto che le fasi di test sono molte, come il rendere visibile il Sand Blast o il velocizzarne il tempo di cast, ma nulla è stato ancora deciso.
Mi sovviene solo una domanda, puramente soggettiva e personale…….perchè?
Chromie è un ottimo personaggio su Hots, si basa su una capacità di skillshot da cui ne può derivare un output di danno davvero enorme (specie con la solita aggiunta della componente Q…e non intendo il tasto Q, ma una sana dose di Q, che con l’arrivo dell’estate è ben visibile sulle spiagge! :mrgreen: )
In un ottica di gioco non solamente pro, è un personaggio molto divertente (la spec clessidre, meno incisiva del classico range aumentato, è davvero uno spasso da usare), utile per fare poke sui punti di controllo vista la sua capacità di sparare da chilometri di distanza e può polverizzare personaggi poco resistenti, d’altro canto occuparsi delle lane non è certamente il suo punto forte, ed è abbastanza fragilina se viene ingaggiata, potendosi però avvalere delle clessidre e del recall velocizzato (da talento, ovviamente), riesce comunque a mantenersi viva abbastanza per essere incisiva in un match
Quindi, mi chiedo, perchè variare prima lei rispetto a personaggi molto meno ben visti?..chissà, il tutto potrebbe essere in funzione dei cambiamenti in arrivo per il Nexus!
Di seguito il post ufficiale rilasciato dal Lead Hero Designer di HOTS:
You can look forward to more Chromie changes in the future. I can’t give a date, but we’ve started to experiment with various ideas, like pulling in her range further but reducing her cast time, and making her W visible to enemies. All of this is still early in development, but the idea is to make her feel more interactive with enemies, and not create such a binary experience for Chromie herself (if enemies reach her, she dies and can’t do damage, otherwise she’s untouched).
Chromie is a tricky one because there’s no single element of her kit that pushes her over the line in terms of feeling frustrating to play against. She’s also pretty balanced overall, so simply making her weaker isn’t a great option.
Put simply, the challenge for us here is-
- Change her enough that she feels noticeably more interactive for opponents.
- Don’t change her so much that she loses her identity – she should still feel like Chromie.
- Figure out how to compensate loss of power from the removal of frustrating elements, without pushing her right back over the line in a different way.
There are many ways we could address the first and third items on that list, but the second one is where things get a bit more difficult. So with that I’d pose the question to you Chromie players out there:
Which parts of Chromie do you feel are core to her identity and which would you feel comfortable seeing changed (assuming she got something else in return)? Is it her long range that defines her? Her burst damage? Her ability to scale hard if she does well on her Quest? Her disruption via
Follow-up Post
Glad to see really good discussion coming out of this. Thanks everyone!
A few quick thoughts on main points-
- The goal here isn’t to make Chromie weaker. A Hero can feel distinct and powerful to play as, and still be fun to play against.
- We’ve already seen feedback on playing against Chromie and it’s the reason we’re having these discussions. The question I posed earlier is focused on the perspective of playing as Chromie, and what makes her feel fun/unique to you personally.
- Looking through the replies so far, I already see some consistent themes bubbling up, which is great.
While I can’t speak to what changes may or may not happen at this point, I love that we’re getting so much player feedback on this and we’ll be keeping it in mind as we talk about potential future plans for Chromie.
Cosa ne pensate community? Quale idea vi siete fatti voi in merito a questi cambiamenti?
Intanto grazie Blizzard che lavori sempre rimodellando il Nexus per rendercelo ogni giorno più intrigante!
Shingo Kiiick!!!!!