Urzikstan (nuova mappa di Warzone) giocabile da Venerdì 10 con la modalità ZOMBIE MW3

Urzikstan (nuova mappa di Warzone) giocabile da Venerdì 10 con la modalità ZOMBIE MW3

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Zombie MW3 – Come avevamo  già accennato qualche settimana fa, con il lancio di Modern Warfare 3 durante il prossimo 10 di Novembre potremo anche provare, per la prima volta in assoluto, la nuova mappa di Urzikstan (in arrivo su Warzone).

Per chi non lo sapesse, Urzikstan sarà la mappa principale delle playlist di Warzone per almeno le prossime 2 o 3 stagioni… Tuttavia, questa mappa non sarà purtroppo disponibile in BR prima dell’inizio del mese di Dicembre.

Fino ad allora però, i giocatori potranno iniziare a memorizzare le zone di gioco, i POI ed in generale gli spazi di Urzikstan grazie all’arrivo della modalità zombie. La mappa di Warzone è infatti praticamente identica a quella che giocheremo nella mode infestata di non-morti, già a partire da questo Venerdì.

A differenza di Warzone però, per giocare alla mode zombie sarà fondamentale aver acquistato Modern Warfare 3.

Il dettaglio sulla nuova modalità Zombie di MW3

Tutte queste conferme ci giungono oggi grazie allo speciale di Activision dedicato proprio alla nuova modalità con i non morti, la cui esperienza di gioco promette di essere particolarmente diversa rispetto al passato.

Al momento sappiamo che le esperienze di gioco in Zombie saranno tre:

  • Operazione Deadbolt: esplora un mondo aperto e cerca progetti e altri contenuti preziosi
  • Un mondo di opportunità: completa i contratti per guadagnare essenze, raccogliere oggetti preziosi e completare missioni per scoprire cosa sta realmente accadendo nella zona di esclusione
  • Proteggi ed estrai: Immergiti e collabora con altri giocatori per completare gli obiettivi della missione più difficili ed estrarli prima di essere sopraffatto

MWZ: Zombies Lobby

The Modern Warfare Zombies Lobby features the same Global Panel access, but the Main Menu is significantly different.

  • The Main Menu across the top (Lobby, Gear, Strike Team, Customize, Battle Pass, Store) is meant to prepare you for your next mission to survive the undead hordes.
  • The Match and Progress information along the bottom of the screen allows you to launch into your next match, and quickly ascertain how much of the Zombies Story Missions you’ve completed.

MWZ: Readying Up for a Mission

Strike Team Operators

Recruit any unlocked Operator for your Strike Team. Each recruited Operator will have their own “On-Soldier” Gear. All Operators you’ve unlocked from both Modern Warfare II and Modern Warfare III are available, and two Operators — Ripper and Scorch — are unlocked after you complete specific challenges within Zombies.

Each Strike Team Operator can be chosen and comes with five different customizable Equipment Slots. The Gear you find during missions is saved here, and includes Killstreaks, Armor, Gas Masks, and Medical items.

Rucksacks

Fill your Rucksack with essential Acquisitions that you find on the battlefield or craft via valuable Schematics. Initially there are up to five open slots on the Small Rucksack. After your first mission, providing you’ve found either Acquisitions or Schematics, you can add such items to the Rucksack.

Loadouts

Choose two Primaries, or a Primary and Secondary Weapon, to take along with a Lethal, Tactical, and Field Upgrade. You have:

  • Primary and Secondary Weapons: All MWII and MWIII weapons are available to use in Zombies. Any that are “XP Recommended” are denoted by the small fire icon, and grant you more XP if used.
  • Insured Slots: These are weapons you’ve leveled up, added attachments to, and come from the weapon pool of over 100 MWII and MWIII weapons. If you fail to exfil with an Insured Weapon, it only becomes available again after a Cooldown period. You have up to three Insured Slots, and two of them are unlocked after completing Zombies missions.
  • Contraband Stashes: These are weapons you’ve found and exfilled with and are permanently lost if left behind during a mission. Keeping a stash of up to 20 of these weapons, which may or may not have attachments added to them, is helpful when augmenting your Loadout.
  • Tactical and Lethal Equipment: A selection of Multiplayer Tactical and Lethal Equipment can be equipped as part of your Loadout.
    • Tacticals: Stun Grenade, Smoke Grenade, Scatter Mine, Decoy Grenade, Shock Stick, Stim, or Experimental Gas Grenade.
    • Lethals: Frag Grenade, Claymore, Throwing Knife, Thermite, Proximity Mine, Drill Charge, Sticky Grenade, C4, Molotov Cocktail, Breacher Drone

Zombies Field Upgrades

Field Upgrades in MWZ are completely different from the equipment available to Multiplayer Operators. There are six Field Upgrades, five of which are unlocked as you progress through your Military Player Ranks:

Energy Mine

Medium Recharge

Spawn an explosive, dealing massive damage to enemies who set it off.

Frenzied Guard

Slow Recharge

Repair armor to full and force all enemies in the area to target you for 10 seconds. Enemy kills repair armor during this time.

Healing Aura

Slow Recharge

Heal all players immediately (and in last stand).

Frost Blast

Medium Recharge

Damage enemies with the initial blast and slow those that enter the area of effect.

Aether Shroud

Medium Recharge

Become invisible to zombies.

Tesla Storm

Slow Recharge

For 10 seconds, lightning connects to other players, stunning and damaging normal enemies.

Adding to Your Attacks: Acquisitions and Schematics

Once you return from your first few successful missions, you’re able to place Acquisitions into your Rucksack for use during subsequent outings. You can also start to craft your own Acquisitions at the Schematic Crafting location (in the Lobby), between drops.

Acquisitions: These are single-use items that can give you an advantage on the battlefield. Acquisitions you find and exfil with in your Rucksack can be added to your Acquisition Stash, within your Rucksack Menu.

Schematics: These are highly sought-after plans that permanently allow you to craft Acquisitions that you can add to your Rucksack. Schematics have a cooldown period, after which they can be brought into the Exclusion Zone.

The following types of Acquisitions can be found and used, or crafted if the Schematics are located, and all have a Rarity value associated with them (denoting how difficult they are to find and the level of improvements they bring to the weapon or item they affect):

Aetherium

The Dark Aether element is used in conjunction with crafting Schematics to bolster your weaponry:

  • Raw and Refined Aetherium Crystals: These are used to upgrade your Pack-a-Punch weapon to Levels I and II, respectively.
  • Uncommon, Rare, Epic Aether Tools: These upgrade your currently held weapon to a rarer form. The rarer the form, the more impressive damage the weapon inflicts.

Perk-a-Colas

The Vest, Gloves, Boots and Gear Perk system is not available in Zombies. Instead, receive a permanent boost (throughout a Mission, unless you fully die) to various in-game attributes by finding (or crafting) a Perk-a-Cola:

Deadshot Daiquiri

ADS (aiming down sight) moves to enemy critical location. Removes scope sway.

Death Perception

Obscured enemies, chests, resources, and item drops are more easily spotted.

Elemental Pop

Every bullet you fire has a small chance to apply a random Ammo Mod effect.

Jugger-Nog

Increases maximum health.

PHD Flopper

Diving to prone triggers an explosion. The explosion increases the higher you fall. Immunity from fall damage while diving. Immunity from area-of-effect damage from weapons you are using.

Quick Revive

Reduce the health regeneration delay time by 50%. Reduce the time it takes to revive an ally by 50%.

Speed Cola

Drink to reload and replate armor faster.

Stamin-Up

Increases run and sprint speed.

Tombstone Soda

On death, you create a tombstone stash at that location, containing your backpack inventory in the next game.

Ammo Mods

The weapon you are currently holding can be further augmented with an Ammo modification. For the exact effect each Mod brings to a battle, why not test them out in the Exclusion Zone once you find or craft them?

Ammo Mods: Brain Rot, Cryo Freeze, Dead Wire,   Napalm Burst, Shatter Blast

Wonder Weapons

Locate the necessary (and devilishly difficult to find) Schematics, and you’re able to craft some of the most arcane and powerful weaponry ever seen. The Wonder Weapons available at game launch are currently [REDACTED].

Missions Overview: Acts, Tiers, and Rewards

Begin to acclimate to the horrors of the Urzikstan Exclusion Zone and commence a multilayered storyline that focuses on a variety of Tiered Missions in three Acts. Not all missions are immediately accessible, and the mission you wish to complete (which may have one or multiple tasks) is highlighted. Mission completion rewards (including Acquisitions, cosmetic items, durable items, Double XP tokens) are also visible prior to infil.

  • Complete tasks within a mission and receive unlocked missions and rewards.
  • Complete missions within a Tier and receive unlocked missions and rewards.
  • Complete all Tiers to finish an Act and receive unlocked missions and rewards.
  • Complete all three Acts to receive a [REDACTED] and continue to uncover the mysteries plaguing the Exclusion Zone, prior the storyline continuation at Season 1.

Mission Parameters: The Essence of Zombies

You have freedom and flexibility to explore the Exclusion Zone throughout Urzikstan, and infilling allows you to complete a wide variety of activities as well as the specific mission tasks you assigned to yourself prior to the session start.

Aside from the specific mission tasks you are undertaking, each Zombies infil enables you to:

  • Explore: Investigate the Low, Medium, and High Threat Zones. This can be done with a purpose, or you can simply remain in the relative safety of a Low Threat Zone as you learn how to deal with the variety of enemy threats. Weapon levelling is an excellent plan within the outer edge of the map.
  • Complete Contracts: This allows you to earn Essence (the in-game currency, mainly gathered after zombie culling) and Acquisitions by completing contracts in the field for Operation Deadbolt.
  • Upgrade to Progress: Spend Essence at machines across the map and upgrade your weapons and gear.
  • Extract Acquisitions: Successful exfils allow you to keep Acquisitions to get a head start in the next deployment.

Within a deployment, your Tac-Map displays a variety of interesting game features, and some of the most important ones are detailed below so you can understand how to interact with them.

Buy Stations: Allows you to purchase a variety of helpful items, such as Killstreaks, Gas Masks, and other essentials, as well as sell any unwanted items you’ve collected.

Perk-a-Cola Machines: This allows you to purchase a beverage that increases your prowess in a variety of ways (see above).

Pack-a-Punch Machines: This upgrades your currently carried weapon (usually in the ammunition and damage departments), for a price.

Wall Buys: Outlines of weaponry can be found on the walls of various buildings throughout the Exclusion Zone. Interact and purchase the weapon, as needed.

Mystery Boxes: These offer an exciting randomly generated prize — likely a weapon of varying rarity and occasionally a Wonder Weapon!

Wonder Weapons: [REDACTED].

 

Sarà quindi una modalità zombie decisamente diversa rispetto a quelle del passato, ma che comunque non vediamo l’ora di provare non appena sarà disponibile MW3. Con l’occasione inoltre, avremo la possibilità di imparare tutti i segreti di Urzikstan ben prima del suo sbarco ufficiale su Warzone.

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I leak su Call of Duty 2026 e 2027 inaccurati: Tom Henderson “smonta” le teorie dei colleghi

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Nel corso degli ultimi giorni all’interno della community di Call of Duty si è parlato tantissimo dei titoli in arrivo per il franchise nel 2026 e nel 2027, grazie a dei presunti leak svelati da alcuni data miner su X.

Secondo questi infatti, sarebbero stati trovati dei file di Call of Duty chiamati “Anvil” e “Devilwood“, apparentemente riferiti a dei veri e propri nuovi progetti. Stando a quanto riportato dai leaker, Anvil sarebbe un titolo sviluppato da Infinity Ward e basato sul celebre Call of Duty: Ghosts.

Devilwood sarebbe invece un titolo di Sledgehammer, incentrato e basato interamente sulla storia di Advanced Warfare.

Nonostante sia già noto che Infinity Ward lavorerà sul CoD 2026, e che Sledgehammer si occuperà di quello del 2027, il noto leaker ed insider Tom Henderson ha bollato come “improbabili” e “del tutto inventate” queste teorie.

Tom Henderson sui Leak di Call of Duty 2026 e 2027: “inattendibili ed imprecisi”

Dopo l’intervento di Tom, gli stessi leaker hanno effettivamente riconosciuto di aver diffuso delle notizie “inesatte” e “poco accurate”, scusandosi con tutti gli appassionati per l’accaduto.

A questo punto, possiamo quindi bollare come “fake” tutte le voci e le teorie sui progetti “Anvil” e “Devilwood”. In attesa ovviamente di scoprire nuovi leak accurati ed autentici relativi al futuro di Call of Duty.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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27 milioni di report inviati dai giocatori XBOX: meno del 10% sono “veri e legit”

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Attraverso l’ultimo aggiornamento del documento Xbox Transparency Report, Microsoft ha svelato alcune interessantissime informazioni che riguardano il sistema dei report, e gli effettivi “ban/punizioni” emesse sui giochi Xbox.

Secondo quanto riferito nel documento, nei soli 6 mesi finali del 2023 sarebbero stati inoltrati a Microsoft 27.400.000 report riguardanti segnalazioni per cheating, insulti nella chat vocale e situazioni simili.

Di tutte queste milioni di segnalazioni, ben 12,7 milioni sono quelle riguardanti comunicazioni in-game, mentre le “punizioni” totali sono state ben 10.3 milioni.

Il problema, se di “problema” si vuol parlare, è che delle più di 10 milioni di punizioni emesse nell’ultimo semestre del 2023, soltanto 2,1 milioni di queste provenivano effettivamente dalle segnalazioni dei giocatori… Stiamo quindi parlando di meno del 10% del totale.

Tante segnalazioni per pochissime punizioni: troppo “buona” Microsoft, o troppo “cattivi” i giocatori? 

Nonostante le quasi 30 milioni di segnalazioni, le punizioni effettive sono state solamente 2 milioni… I conti “non tornano”, nel senso che: o il sistema di Microsoft è evidentemente molto più “permissivo” di quello che pensiamo, o l’affidabilità dei report è pressoché inesistente.

Di quest’ultimo tema abbiamo parlato in uno speciale apposito, nel quale segnalavamo il “rischio” dell’abuso di report da parte di giocatori “rosikoni” e “principianti, ancora poco abituati a distinguere un giocatore legit da un cheater.

Nonostante questo però, Microsoft ha anche confermato che i suoi sistemi di difesa automatici (che sono quindi proattivi e totalmente slegati dalle segnalazioni degli utenti) hanno individuato e controllato in autonomia la quasi totalità dei casi sospetti (si parla proprio di quasi il 100%, ndr).

Pensate che dei milioni di controlli effettuati dai sistemi interni di Microsoft, quasi 700 mila sono quelli inerenti cause di molestie o bullismo online. Sono invece ben 7.32 milioni i controlli effettuati in autonomia per verificare che i giocatori ed i loro account non fossero iniettati di cheat, o colpiti da frodi/conti non autentici.

Ci domandiamo a questo punto quale possa essere ancora il senso delle “segnalazioni/report”, fermo restando che siamo (quasi) assolutamente certi si tratti, almeno per la maggior parte, di report sbagliati o “inaccurati”.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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Con il nuovo Black Ops 6 anche un perk provvisto di “wall-hack” temporaneo

Con il nuovo Black Ops 6 anche un perk provvisto di “wall-hack” temporaneo

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10/05/2024 20:32 di Marco "Stak" Cresta
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L’ultima scoperta dei leaker di Call of Duty farà sicuramente discutere, perché riguarda un elemento di gioco che potrebbe (e sicuramente lo farà) far infuriare migliaia e migliaia di player in tutto il mondo.

Stiamo parlando del perk “Operative“, una specialità presumibilmente appartenente al nuovo Call of Duty in uscita nel 2024, grazie al quale avremo la possibilità di vedere i nemici attraverso i muri.

Esattamente come con un “wall-hack”, saremo in grado di individuare il bersaglio anche se questo sarà nascosto dietro ad una struttura.

Ovviamente il potere non durerà in modo permanente, ma solo per un tempo limitato dopo il respawn dell’avversario. Sempre il perk Operative sembra anche dotato di due ulteriori bonus: ci fornirà un indicatore quando un nemico è “fuori” dalla nostra visuale, e farà in modo che non restino i “death skull” una volta abbattuti i nemici.

Il post dei leaker sul nuovo presunto perk di Black Ops 6

Come ogni altro contenuto proveniente dal lavoro dei dataminer/leaker, anche con questo bisogna avere molta cautela. Si tratta infatti di file che potrebbero variare (in tutto, o in parte) prima del loro definitivo rilascio, o che potrebbero anche non arrivare mai alla fase di pubblicazione.

L’attendibilità del leaker in questione è comunque comprovata, e quindi potete star certi che il perk Operative è comunque un contenuto “autentico” di Call of Duty.

Seguiranno sicuramente nuovi aggiornamenti. Restate sintonizzati con Powned per non perdere neanche un singolo speciale dedicato.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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