Nerf per Octane, Revenant e Lifeline – Anche un buff a Wattson in uscita a breve su Apex!
Apex buff e nerf – Con l’arrivo dello split di metà stagione é ora di guardare un po’ allo stato del gioco e alle conseguenze di alcune delle scelte fatte in passato, soprattutto per valutare l’immediato futuro delle competitive di Apex, che allo stato attuale delle cose non sembrano essere in formissima.
Nel caso non foste aggiornati sul nuovissimo evento Genesis in arrivo su Apex, cliccando QUI potrete consultare il nostro articolo di approfondimento riguardo tutte le novità dal punto di vista estetico che dal 29 Giugno potrete sbloccare completando le sfide quotidiane!
Da tempo Revenant e Octane sono due tra le Leggende più amate del gioco, con il secondo che ormai da mesi svetta in cima alla classifica di apprezzamento della community, complice anche il suo kit estremamente intuitivo ed il grande potenziale si di engage, che di fuga.
AGGIORNAMENTI AL BILANCIAMENTO DELLE LEGGENDE – Apex buff e nerf
Octane:
- Tempo di recupero del trampolino aumentato da 60 secondi a 90 secondi.
- Nota dello sviluppatore: Octane rimane la leggenda più popolare con un ampio margine anche dopo il nerf alla siringa. Sappiamo che i trampolini sono divertenti, ma con l’utilità aggiunta dalle due opzioni di lancio, è giusto aumentare il cooldown.
Revenant:
- Hitbox leggermente snellita (in particolare la parte centrale, le braccia e la parte superiore delle gambe).
- Altezza di salita dello stalker notevolmente aumentata. Non è letteralmente illimitato ora, ma… quel ragazzo può davvero arrampicarsi.
- Durata del silence ridotta da 20 secondi a 15 secondi.
- Ridotta la durata della protezione dalla morte di 5 secondi durante l’utilizzo del Totem della morte.
Lifeline:
- Aumento delle dimensioni della hit box, principalmente nelle gambe e nella vita.
- Nota dello sviluppatore: a differenza di Revenant, Lifeline eccelle negli scontri a fuoco data la sua piccola hitbox. Rimane piccola, ma queste modifiche alla hitbox la avvicinano alle leggende di medie dimensioni.
BloodHound:
- Durata della scansione diminuita da 4 a 3 secondi
- La durata della Ultimate è diminuita da 35 secondi a 30 secondi. Altro tempo può ancora essere aggiunto abbattendo i nemici.
Wattson:
- Buff: Wattson ora può posizionare più di una Nessie alla volta sulla mappa con la sua emote Epica.
- Nota dello sviluppatore: ora possono essere attivi fino a 20 Nessie contemporaneamente su una determinata mappa. Fino a quando non viene raggiunto quel limite, ogni Wattson può piazzarne quanti ne vuole. Quando viene raggiunto il limite, viene rimossa la Nessie più anziana appartenente ai Wattson che attualmente possiede il maggior numero di Nessie.
AGGIORNAMENTI AL BILANCIAMENTO DELLE ARMI – Apex buff e nerf
P2020
- Velocità di fuoco aumentata da 6.25 -> 7.0
- Munizioni base aumentate da 12 -> 14
- Lvl 1 Mag aumentato da 14 -> 16
- Mag Lvl 2 aumentato da 16 -> 18
- Lvl 3 e Lvl 4 Mag aumentati da 18 -> 21
Spitfire
- Aumento della diffusione del fuoco
Nota degli sviluppatori: lo Spitfire ha continuato a funzionare in modo eccessivo, quindi stiamo raggiungendo precisione del fuoco a corto raggio che dovrebbe aiutare a metterlo in riga.
30-30 Repeater
- Velocità del proiettile leggermente aumentata
- Tempo di ricarica ridotto da 0,5 s -> 0,35 s
Longbow
- Danni aumentati da 55 -> 60
ADEGUAMENTI DEL PREZZO DELLE ARENE – Apex buff e nerf
Prezzi arma
- P2020 Lvl 1 Upgrade: 50 -> 25
- P2020 Lvl 2 Upgrade: 125 -> 75
- P2020 Lvl 3 Upgrade: 200 -> 150
- RE45: 250 -> 200
- EVA: 250 -> 300
- Mastiff: 500 -> 400
- R99: 550 -> 500
- Volt: 500 -> 550
- Spitfire: 550 -> 600
- L-Star: 400 -> 500
- R301 Lvl 2 Upgrade: 300 -> 350
- G7 Scout: 350 -> 400
- G7 Scout Lvl 3 Upgrade: 250 -> 200
- 30-30: 350 -> 400
- 30-30 Lvl 3 Upgrade: 250 -> 200
Prezzo Oggetti
- Arc Star: 100 -> 125
- Gold Backpack: 250 -> 300
Prezzi delle abilità
- Crypto EMP: 600 -> 500
- Crypto Drone: 100 -> 50
- Revenant Death Totem: 600 -> 500
- Lifeline DOC Drone 50 -> 75
- Fuse Knuckle Cluster 150 -> 75
- Bloodhound Ult 350 -> 450
BUG FIXES – Apex buff e nerf
Bloodhound
- Passive tracker icons will no longer be shown in the end-of-game screen.
Caustic
- Fixed an issue with enemies not getting highlighted when in Caustic’s Nox Gas.
Fuse
- Players can now see the number of grenades in the grenades stack when viewed on floor.
- Fixed the 1P arm color on “Board to Death” to match the 3P view.
- Fuse will no longer produce a third arm when ADS’ing and using the tactical at the same time.
Gibraltar
- Being struck by a direct hit of Fuse’s Knucklecluster will no longer cause Gibraltar’s Gun shield to take unnecessary damage.
- Gibby’s Ultimate will no longer damage a friendly’s Horizon’s Ult.
- Gun Shield will no longer take additional bleed through damage.
Horizon
- Horizon’s tactical will no longer ascend Caustic’s gas traps or Octane’s Jump pads to the heavens.
- Fixed an issue with the appearance of Horizon’s teeth when using the “Golden Boson” skin.
Lifeline
- Lifeline will no longer use Wraith’s animations while in the boxing ring.
- Enemy Care packages will now have loot if the enemy Lifeline leaves the game before it lands.
- Fixed an issue that was preventing Lifeline’s tactical from functioning properly while in Caustic gas.
Loba
- Completed another pass to prevent Loba from getting into unallowed areas.
- Fixed an issue causing Loba’s tactical to improperly fail on the Phase Runner map in Arenas.
- Fixed an issue that caused Loba’s tactical to be improperly disrupted by Horizon’s gravity lift.
Mirage
- Corrected an issue with Mirage flickering while in the Lobby.
Octane
- Fixed obstructed ADSing while using the Compound bow and the 3x sight.
Pathfinder
- Can no longer swap weapons faster if the holster animation is canceled.
- Did a Zipline pass on Arena Maps to prevent Pathfinder getting into unfair positions.
Rampart
- Fixed a logic error when using Wraith’s Portal and Sheila at the same time.
- Did a pass to allow more places to place Amped Walls on Olympus.
- Fixed an audio issue with Rampart’s Tactical when in close quarters.
- Fixed an issue with Sheila disappearing off of Rampart’s back if shot during an emote.
- Players no longer fall under the ground when using Shelia on certain slopes.
Revenant
- Death Totem can now be damaged in Firing Range.
Valkyrie
- Did an environment pass to prevent Valk from entering areas not meant to be entered.
- Amped cover will no longer push players into geo if Skyward Dive is initiated near it.
- Valkyrie’s Ult UI no longer remains on screen if observer switches to another POV.
- First person view no longer obstructed when using a shield battery.
- Fixed an issue with players not being able to cancel being hooked up to Valks Ult.
Wattson
- Wattson no longer uses Wraith’s animation in the boxing ring.
- The Nessie that Watton leaves behind with her Epic emote should no longer fall over dead when using a Legendary skin.
Wraith
- Addressed a bug that sometimes caused Wraith’s portal to improperly appear as open after a player entered it just before it closed.
Other
- Fixed a bug where players have to play one Ranked game after a Season or Split reset for the reset to fully take effect. Note that players who have not played a Ranked game recently before this update will still have to play one more game of Ranked with their RP changing before this bug is completely fixed.
- Matchmaking will be canceled if the party leader changes the playlist to a mode that a party member is not eligible for.
- Fixed an issue preventing Switch users from scrolling through all their emotes while in handheld mode.
- Resolved an issue that was sometimes slowing down controller players’ turn speeds when running at high FPS.
- Addressed some audio issues with Phoenix Kits.
- Entering the Fight Night ring on Olympus should no longer cause you to experience glitches with gunfire audio.
- Solved a performance problem caused by having large numbers of friends via Steam and/or Origin.
- Knocked legends can now open the inner door inside Explosive Holds as normal.
- Your scope sight should no longer flicker when ADSing using the Bocek Bow while riding a Trident.
- Similarly to the above, ADSing with the Bocek Bow while riding a zipline should no longer cause flickering.
- Resolved an issue that was preventing ping VO from playing when at a distance from teammates.
- Fixed an issue that sometimes prevented players from joining a friend’s lobby when using the “join” button from the Friends tab.
- Solved an issue that was preventing Respawn beacon audio from triggering properly.
- Fixed some buttons with weird “hitboxes” in the Clubs tab.
- Rejecting invites from the Clubs tab should now work as expected.
- Fixed an issue that sometimes prevented loot from appearing as expected in death boxes.
- The consumables interface should no longer show up on the podium screen.
- Resolved a rare bug that allowed you to use a Shield Battery even when shields were full.
- Fixed an issue preventing some colorblind settings from appropriately changing the color of enemy HP bars.
- Colorblind settings are now properly applied to trackers in the Legends tab.
- Addressed an issue that sometimes caused the ring to become silent for recently-respawned players.
- Solved a bug with “Death UI” being shown to players who reconnected early in the match.
- The “random” music pack should no longer play default music on the match summary screen or the lobby.
- Fixed some VFX issues with Legendary knockdown shields.
Insomma, cosa ve ne pare di questi cambiamenti ad alcuni dei pilastri fondamentali? Come al solito non mancate di farci sapere cosa ve ne pare con un commento!
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