Shadowlands, annunciate modifiche per il Druido Balance
Druido Balance – Nell’alfa di Shadowlands è stata da poco implementata una nuova fondamentale modifica per una delle specializzazioni del Druido.
Infatti, sembra che gli sviluppatori abbiano dei nuovi piani per l’Eclipse, spell del Druido Balance ottenibile al livello sessanta che quando attiva garantisce dei potenziamenti fondamentali per aumentare i danni di alcune nostre abilità.
Secondo i devs Blizzard però, questa spell era troppo soggetta alla casualità ed era spesso imprevedibile; proprio per questo, hanno quindi deciso di applicare dei cambiamenti che vanno a rivoluzionare l’Eclipse, rendendola molto più gestibile e più facilmente controllabile.
Con questo aggiornamento, i devs hanno fatto si che castare 3 Wrath ci permetterà di potenziare la Starfire per 10 secondi; al contrario, castando 3 Starfire andremo a beneficiare di un potenziamento di 10 secondi sulle Wrath. Inoltre, il conteggio sarà visibile nell’interfaccia cosi da permettere ai giocatori di sapere esattamente quanto ancora gli manca per poter godere del buff.
Di seguito andiamo a leggere l’intervento completo pubblicato sul sito ufficiale una manciata di ore fa.
Druido Balance – Novità Shadowlands
Eclipse: catching up (slightly belatedly) on updates this week.
Summarizing some of the biggest points coming out of early feedback:
–General negative feeling on the RNG startup of Eclipse. A few people did notice that there was pretty strong bad-luck protection on the proc, but ultimately that didn’t seem to help in this case.
–The idea of the 30s ICD wasn’t worth all the confusion. It was intended to simply alternate Eclipses in long combats, so it’s clearer to straightforwardly do that.
An important detail of the change (the number of casts to start an Eclipse is now fixed at 3) is that the count is visible in the default UI–highlighting this since it won’t be obvious to people who have only seen datamining. This lets you know, among other things, when you’ve been out of combat long enough to “reset” and be able to start with either Eclipse again, so you don’t have to guess about that. It also makes the mechanics clearer, for example, that you can enter either Eclipse immediately after
Another problem solved by no longer being random is that you’re not stuck in the middle of a “wrong” cast when Eclipse starts (Eclipse feels a bit longer when you play it in this version, for this reason). You can plan a buffed nuke or
Finally, it’s expected that there are better and worse Eclipse timings in a long encounter based on whether