Armi di MW3/Warzone: ecco tutte le nuove MIMETICHE in arrivo (e come sbloccarle)

Armi di MW3/Warzone: ecco tutte le nuove MIMETICHE in arrivo (e come sbloccarle)

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Mimetiche per MW3 e Warzone – Dal prossimo 10 Novembre sarà finalmente disponibile il nuovo Modern Warfare 3, e con questo anche tutti i nuovi contenuti legati alle armi ed alla personalizzazione degli account.

Uno degli elementi da sempre più importanti per i player, è certamente quello relativo alle Mimetiche, grazie alle quali i giocatori possono sfoggiare delle “skin” ottenute completando delle sfide, e non solamente quelle “comprate” allo shop.

In totale, ci saranno ben 114 armi in Modern Warfare 3 al momento del lancio, per un totale di quasi 1000 mimetiche (912, ndr) tra le vecchie di MW2 (che saranno trasferibili sul nuovo gioco), e le nuove di MW3.

Giusto per chiarire ogni eventuale dubbio, le mimetiche di MW2 non potranno essere applicate alle armi di MW3 ad eccezione di quelle base.

Come sbloccare tutte le mimetiche base di Modern Warfare 3 e Warzone

Avremo 18 set di mimetiche base da sbloccare giocando in multiplayer e zombi. In Modern Warfare 3, le sfide mimetiche base sono uniche per ogni classe. Ad esempio, le pistole mitragliatrici avranno una serie di sfide diverse rispetto ai fucili d’assalto. Inoltre, ogni arma avrà fino a quattro mimetiche base.

Le mimetiche base saranno: Poison Frogs, Graphical, Topographic, Glittery Flats, Retro, Neapolitan, Under the Microscope, High Contrast, Wavelength, Two Tone Brushstrokes, Perfect Symmetry, Psychedelics, Blur, Bold, Butterfly, Puzzle, Skeletal, e Glitch Milspec.

Oltre a queste vi saranno poi le mimetiche completista, quelle certamente più difficili da ottenere, ma anche le più soddisfacenti da sfoggiare.

 Multiplayer: Mimetiche Gold, Platinum, Polyatomic*, Orion*. (*: mimetica animata)

Multiplayer: Mimetiche Gilded, Forged, Priceless*, Interstellar*.

Zombies: Mimetiche Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida*, Bioluminescent*.

Zombies: MimeticheGolden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite*, Borealis*.

Inizieremo quindi con la Gilded, che sarà disponibile non appena avremo sbloccato tutte le mimetiche base. Da questa, potremo via via procedere fino ad arrivare alla mimetica Borealis, l’ultima tostissima camo da sbloccare per il nuovo MW3.

Ecco il dettaglio dei devs sulla questione…

All Camos: With the exception of the MWII Completionist Camos (Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion), every MWII Base Weapon Camo can be applied to any weapon in MWIII, no matter which game the weapon or Camo originated in. That means you can place a MWII base Camo onto a MWIII weapon, and vice versa, assuming weapon and Camo have been unlocked (examples are shown in the previous screenshot).

Modern Warfare II Completionist Camos: These can be placed only onto the MWII weapon you have unlocked the Camo for, as the four Completionist Camos are accessible only within the Customize > Camo Category Menu. MWII Completionist Camos cannot be placed onto MWIII weapons, or vice versa.

Example: MWII player with unlocked MWII weapons: If you’re a Modern Warfare II player with a number of individual Weapon Camos and Completionist camos unlocked, then those will Carry Forward into Modern Warfare III.

Specific Weapon Example: Let’s assume you’ve unlocked some or all of the following M4 AR Camos in MWII (as shown above):

  • Specific Camos: The four specific M4 Camo Unlocks (Scales, Desert Hybrid, Dark Leaves, and New Urban).
  • Completionist Camos: The four M4 Mastery Camos that are also available for every MWII weapon (Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion).
  • Weapon Mastery: The Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion Mastery (Emblems and Calling Cards for each), and the Completionist Charm.

In this example, any and all unlocked content is Carried Forward into Modern Warfare III. Any content you haven’t unlocked becomes available to unlock within MWIII as well, so you can effectively continue your MWII grind into MWIII.

All Camo Challenges carry over from MWII to MWIII, so, for example, you still need to “Get 15 Kills from behind with the M4” to unlock the New Urban Camo (which, once unlocked, can be applied to the M4, or any other weapon from MWII or MWIII).

Modern Warfare III Weapons: Multiplayer Camos (MP)

MWIII Weapons — MP Individual Camos: Just like the MWII Multiplayer Weapon Camos, every MWIII weapon has up to four individual base Camos, all brand-new to MWIII, and each requires unlock challenges to obtain.

Camo Challenge Variation: In MWII, the base Camo challenges were relatively similar across the different weapon types. In MWIII, Base Camo challenges are unique to each weapon category. For example, individual SMGs will have a different set of base challenges compared to individual Shotguns, LMGs, and so on. This promotes variety in gameplay, and the challenges have been honed to better suit the playstyle of each weapon type.

Specific Weapon Example: Let’s explore this by leveling up the MCW, one of the new MWIII Assault Rifles (as shown above):

  • MCW Mastery Camos: As well as four specific Zombie Camos (detailed below), there are four MCW MP-related Base Camo Unlocks (Razor Feather, Skullflagration, Abyssal Fox, Menelaus Blue).
  • MCW Mastery Camos Unlock Criteria: Each of the four MCW Mastery Camos requires you to complete a Level challenge (e.g., “get the MCW to Level 12), as well as a Multiplayer-specific challenge (e.g., “Get 50 Kills while ADS with the MCW”).
  • Completionist Camos for MWIII Weapons: There are four additional brand-new Completionist Camos (Gilded, Forged, Priceless, Interstellar). The unlock criteria for these is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Gilded, Forged, Priceless, and Interstellar Camos also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III MP Weapon Camo Challenges: Summary

Expect the following additional Camos, on top of the existing base and Completionist MP Camos from MWII:

  • Over 140 new base Camos (examples above)
  • Four new Mastery (Completionist) Camos
  • Over 140 new Mastery Calling Cards and Emblems
  • 37 new Mastery Charms

Modern Warfare II and III Weapons: Zombies Camos (MWZ)

The Camo Challenges are only just getting started: Get ready for the biggest Zombies Camo grind of all time!

Sledgehammer Games and Treyarch have added an entirely new set of Camo Challenges in Modern Warfare III, related to both MWII and MWIII weaponry!

Whether you’re unlocking a MWII weapon for the first time, or you’ve claimed Multiplayer Weapon Mastery for every one of the 77 MWII weapons, you still have a sizeable challenge thanks to an incredible amount of Zombies Camo content across every available weapon in the game.

Let’s cover the MWII weapons first:

Modern Warfare II Weapons: Zombies Camos (MWZ)

MWII Weapons: MWZ Individual Camos: Every MWII has up to four individual Zombie Camos, all brand-new to MWIII, and each requiring unlock challenges to obtain.

Specific Weapon Example: Let’s return to the M4 from MWII (as shown above).

  • Specific Zombie Camos: As well as the four specific MP Camos (that can be unlocked in either game), there are four additional M4 Zombie Camo Unlocks (Rancid Venom, Dark Mist, Nightmare, and Fertilizer).
  • Specific Zombie Camos Unlock Criteria: For each of the four Zombie Camos specific to the M4, you need to complete a level challenge (e.g., “get the M4 to Level 19”, which you’re likely to have already completed if you leveled up the weapon previously), as well as a Zombies-specific challenge (e.g., “In Zombies, get 5 Mimic kills with the M4”).
  • Completionist Zombies Camos for MWII Weapons: There are four brand-new Completionist Camos as well (Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida, Bioluminescent). The unlock criteria for these is the same across all MWII weaponry, and is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida, and Bioluminescent Mastery also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III Weapons: Zombies Camos (MWZ)

MWIII Weapons: MWZ Individual Camos: Just like the MWIII Multiplayer Weapon Camos, every MWIII weapon also has up to four individual Zombie Camos, all brand-new to MWIII and each requiring unlock challenges to obtain.

Specific Weapon Example: Let’s explore this by leveling up the MCW, one of the new MWIII Assault Rifles (as shown above):

  • Specific Zombie Camos: As well as the four specific MP Camos, there are four MCW Zombie Camo Unlocks (Wyvern, Vehement Rage, Tempest Shards, Toxic Spots).
  • Specific Zombie Camos Unlock Criteria: For each of the four Zombie Camos specific to the MCW, you need to complete a level challenge (e.g., “get the MCW to Level 19), as well as a Zombies-specific challenge (e.g., “In Zombies, get 250 Hipfire Kills with the MCW”).
  • Completionist Zombies Camos for MWIII Weapons: There are four additional brand-new Completionist Camos (Golden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite, Borealis). The unlock criteria for these is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Golden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite, and Borealis Camos also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III Zombie Weapon Camo Challenges: Summary

Expect the following additional Camos, which include Camo challenges for all 114 weapons across MWII and MWIII:

  • Over 400 new base Camos (examples above)
  • Eight new Mastery (Completionist) Camos (four for MWII weapons, four for MWIII weapons)
  • Over 400 new Mastery Calling Cards and Emblems
  • Over 100 new Mastery Charms

Modern Warfare III Completionist Camos (MP, MWZ, Mastery)

Last, and certainly not least, is the full reveal of all 12 of the brand-new Modern Warfare III Completionist Camos, as well as the four returning Completionist Camos from MWII, and the unlock criteria for them all!

Modern Warfare II Completionist Camos (MP Mastery)

Gold (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete all four Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Gold Camo Challenge: Usually a certain number of kills with the weapon, without dying, a certain number of times.

Platinum (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete the Gold Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Gold Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Platinum Camo Challenge: Usually a certain number of Longshot kills with the weapon.

Polyatomic (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete the Platinum Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 51 Platinum Camo challenges for MWII weapons.
  • Complete the Polyatomic Camo Challenge: Usually a certain number of Headshots with the weapon.

Orion (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete a total of 51 Polyatomic Camo challenges for MWII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Gold Emblem and Calling Card: Unlock Gold Camo, get 100 Kills while using the Gold Camo.
  • Platinum Emblem and Calling Card: Complete Gold Mastery, Unlock Platinum Camo, get 200 Kills while using the Platinum Camo.
  • Polyatomic Emblem and Calling Card: Complete Platinum Mastery, Unlock Polyatomic Camo, get 300 Kills while using the Polyatomic Camo.
  • Orion Emblem and Calling Card: Complete Polyatomic Mastery, Unlock Orion Camo, get 400 Kills while using the Orion Camo.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges

Note: If you’re a Modern Warfare II player, in MWIII you can can pick up from the point you reached MWII regarding the unlocking of MWII weapon Completionist Camos and Mastery rewards

NEW: Modern Warfare III Completionist Camos (MP Mastery)

Gilded (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all Base Camo Challenges for the weapon.
  • Complete an individual Gilded Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 3 Operator Kills with 1 Magazine 10 times,” (MCW AR).

Forged (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Gilded Camo Challenge for the weapon.
  • Complete additional Gilded Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete an individual Forged Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 3 Kills without dying 10 times,” (MCW AR).

Priceless (animated, available for MWIII weapons only).

  • Complete the Forged Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 36 Forged Camo challenges for MWIII weapons.
  • Complete an individual Forged Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 5 Kills without dying 10 times,” (MCW AR).

Interstellar (animated, available for MWIII weapons only).

  • Complete a total of 36 Priceless Camo challenges for MWIII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria:

  • Gilded Emblem and Calling Card: Unlock Gilded Camo, get 100 Operator Kills while using the Gilded Camo.
  • Forged Emblem and Calling Card: Complete Gilded Mastery, Unlock Forged Camo, get 200 Operator Kills while using the Forged Camo.
  • Priceless Emblem and Calling Card: Complete Forged Mastery, Unlock Priceless Camo, get 300 Operator Kills while using the Priceless Camo.
  • Interstellar Emblem and Calling Card: Complete Priceless Mastery, Unlock Interstellar Camo, get 400 Operator Kills while using the Interstellar Camo.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges.

NEW: Modern Warfare II Completionist Camos (MWZ Mastery)

Golden Ivory (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all four Zombie Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Golden Ivory Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills and a successful Extract with the weapon in a single deployment.

Spinel Husk (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Golden Ivory Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Golden Ivory Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Spinel Husk Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills with the weapon while it is Pack-A-Punched.

Arachnida (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Spinel Husk Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 51 Spinel Husk Camo challenges for MWII weapons.
  • Complete the Arachnida Camo Challenge: Usually a set number of Special or Elite Zombie Kills with the weapon.

Bioluminescent (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete a total of 51 Arachnida Camo challenges for MWII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria:

  • Golden Ivory Emblem and Calling Card: Unlock Golden Ivory Camo, get 300 Kills while using the Golden Ivory Camo in Zombies.
  • Spinel Husk Emblem and Calling Card: Complete Golden Ivory Mastery, Unlock Spinel Husk Camo, get 600 Kills while using the Spinel Husk Camo in Zombies.
  • Arachnida Emblem and Calling Card: Complete Spinel Husk Mastery, Unlock Arachnida Camo, get 900 Kills while using the Arachnida Camo in Zombies.
  • Bioluminescent Emblem and Calling Card: Complete Arachnida Mastery, Unlock Bioluminescent Camo, get 1,200 Kills while using the Bioluminescent Camo in Zombies.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges.

NEW: Modern Warfare III Completionist Camos (MWZ Mastery)

Golden Enigma (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all four Zombie Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Golden Ivory Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills and a successful Extract with the weapon in a single deployment.

Zircon Scale (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Golden Enigma Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Golden Enigma Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Zircon Scale Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills with the weapon while it is Pack-A-Punched.

Serpentinite (animated, available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Zircon Scale Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 36 Zircon Scale Camo challenges for MWIII weapons.
  • Complete the Serpentinite Camo Challenge: Usually a set number of Special or Elite Zombie Kills with the weapon.

Borealis (animated, available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete a total of 36 Serpentinite Camo challenges for MWIII weapons.

 

Cosa ne pensate di tutte queste novità sul fronte delle mimetiche community? Quale vi ha maggiormente colpito? Fatecelo sapere nei commenti, la discussione,  come sempre, è assolutamente aperta!

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EMP e Swarm le due nuove e potenti killstreak in arrivo su Modern Warfare 3!

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03/12/2023 18:31 di Marco "Stak" Cresta
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Killstreak EMP & Swarm – Durante lo scorso weekend, gli sviluppatori di Activision hanno finalmente mostrato tutte le principali novità che riguardano l’imminente stagione 1 di Modern Warfare 3 e Warzone.

Gli update sono molti, e riguardano tantissimi aspetti sia del multiplayer del nuovo titolo di Activision che della  sua versione battle royale/ritorno. Tra i numerosi contenuti che andranno a caratterizzare entrambi i giochi, vi sono certamente i nuovi killstreak che saranno disponibili dalla prossima settimana.

Questi saranno nello specifico due, uno di tipo “offensivo”, ed uno che invece ci tornerà molto utile in qualità di “strumento di difesa”…

Stiamo parlando dei killstreak SWARM ed EMP, che saranno rispettivamente disponibili con 15 e 13 uccisioni, o con 1875 e 1625 punti.

EMP e SWARM si aggiungono alle killstreak disponibili per i giocatori di Modern Warfare 3

Per quanto riguarda il primo, SWARM, si tratta di una serie di uccisioni grazie alla quale scateneremo sulla mappa un vero e proprio sciame di piccoli “droni”, che ci fornirà una copertura totale dell’area da noi scelta. Ideale quindi per preparare un push o per presidiare una zona particolarmente “trafficata”.

EMP invece è il tradizionale impulso elettromagnetico utile per interrompere le killstreak avversarie e per disattivare la maggior parte dell’equipaggiamento nemico.

Dall’immagine copertina ufficiale, sembra inoltre che la portata dell’EMP sia davvero imponente, al punto da interessare tutti i giocatori presenti in un’area estesa.

Non ci resta che attendere l’aggiornamento della prossima settimana per poter finalmente provare tutte queste novità annunciate in anteprima dai devs.

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Modern Warfare 3 & Stagione 1: le novità e le nuove mappe in arrivo nel multiplayer

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01/12/2023 12:45 di Marco "Stak" Cresta
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Speciale Mappe Multiplayer – Nel corso della serata di ieri, gli sviluppatori di Activision hanno finalmente mostrato tutte le principali novità che riguardano l’imminente stagione 1 di Modern Warfare 3 e Warzone.

Gli aggiornamenti sono numerosi, e riguardano sia il multiplayer del nuovo titolo di Activision che la versione battle royale/ritorno. In questo speciale ci concentreremo proprio sulle mode e sugli eventi in arrivo su Modern Warfare 3, e che quindi riguarderanno le playlist del multiplayer.

Iniziamo dalle nuove mappe, che al rilascio della Stagione 1 di Modern Warfare 3 saranno ben quattro. Stiamo parlando nello specifico delle tre mappe 6v6 chiamate MEAT, Greece e RIO, e della piccola mappa 2v2 chiamata Training Facility.

Di queste, MEAT, GREECE e Training Facility saranno disponibili al lancio, il 6 Dicembre. Per giocare su Rio invece, dovremo attendere un aggiornamento nel corso della stagione.

Anteprima nuove mappe multiplayer di Modern Warfare 3 – Stagione 1 

Le modalità in arrivo nel multiplayer di Modern Warfare 3 con la Stagione 1

Prima di tutto si segnala il ritorno di Gunfight su Call of Duty. Questa modalità si caratterizza per essere un 2v2 a turni. Non sono previsti respawn ed a tutti i giocatori viene assegnato lo stesso equipaggiamento casuale all’inizio di ogni round. L’equipaggiamento assegnato cambia ogni due round e non sai mai in cosa consisterà.

Per quanto riguarda lo svolgimento, ogni round dura 40 secondi, durante i quali le squadre tentano di eliminare gli avversari. Se il tempo scade ed entrambe le squadre sono ancora vive, sulla mappa verrà generata una bandiera straordinaria per 10 secondi. La prima squadra che cattura la bandiera o elimina la squadra nemica vince il round. Se nessuna delle due squadre vince durante gli straordinari, vince la squadra con più salute. La prima squadra che porta a casa sei round vince la partita.

Per quanto riguarda il “dove”, Gunfight sarà disponibile al lancio su 5 mappe.

Oltre a questo, sappiamo che con la Stagione 1 verranno introdotte in multiplayer su Modern Warfare 3 anche…

  • Tutto o niente (Modalità di gioco disponibile al lancio): schierati con coltelli da lancio e senza munizioni. Ottieni un’eliminazione per attivare il vantaggio Scavenger, che ti consente di recuperare munizioni per la tua arma. Vince il primo che ottiene 20 eliminazioni.
  • Vortex (LTM, nel corso della stagione): in questa modalità tutti contro tutti, un giocatore entra in gioco con la famigerata arma wonder di Zombie, la pistola one shot Ray-Gun. Chi elimina l’Operatore con la Ray Gun diventa il nuovo proprietario di questa potente pistola. Vortex si svolge su tre mappe multigiocatore remixate: Satan’s Quarry, Sporeyard e Tetanus.
  • Santa’s Slayground (LTM, in arrivo con l’evento natalizio CODMAS): Completa le sfide degli eventi per guadagnare ricompense e visitare le classiche mappe a tema natalizio, tra cui Shipmas e Hangover! Cerca solo di non farti mordere. Aspettatevi maggiori informazioni su questo evento e ulteriori modalità a tempo limitato verso la metà della stagione.
La famosa “Ray Gun”

Con l’aggiornamento di metà stagione inoltre, i devs hanno già confermato l’aggiunta delle modalità Infected, Headquarters e Team Gunfight, una versione “6 contro 6” giocata nelle mappe standard del Gunfight di cui abbiamo parlato poco sopra.

L’appuntamento è fissato con tutti per il prossimo 6 Dicembre, giorno in cui verrà ufficialmente rilasciata la Stagione 1.

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Dopo anni di silenzio i devs di Call of Duty spiegano il matchmaking: “conta l’abilità, ma non solo”

Dopo anni di silenzio i devs di Call of Duty spiegano il matchmaking: “conta l’abilità, ma non solo”

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30/11/2023 19:35 di Marco "Stak" Cresta
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Warzone & MW3 – Gli sviluppatori di Activision hanno finalmente parlato pubblicamente del matchmaking, ed hanno promesso dei nuovi speciali dedicati nel corso delle prossime settimane.

Prima di tutto i devs hanno confermato che effettivamente l’abilità conta moltissimo all’interno del matchmaking. Questo conferma in modo chiaro e definitivo che lo SBMM è il matchmaking che contraddistingue Call of Duty.

Tuttavia, i devs hanno anche voluto precisare che sono almeno 3 i fattori cruciali per l’assegnazione della lobby, e l’abilità è solo una di queste. Gli altri due fattori imprescindibili sono il tempo di attesa in coda, e certamente anche il ping (o la “latenza”)… Per il quale il gioco cerca di inserire nelle lobby solamente player che soffrono della “stessa lag”.

La questione è certamente molto più complessa di cosi, anche perchè pare che vi siano anche “molti altri fattori”…

Nonostante questo, è sicuramente positivo che i devs si siano interessati, per la prima volta nella storia, di spiegare in modo ufficiale e dettagliato come funziona il mm. Gli stessi hanno promesso nuove e più approfondite discussioni sull’argomento, a partire dal rilascio dell’ormai prossima Season 1.

Anche il leggendario Scump contro lo SBMM di Modern Warfare 3: “il peggior matchmaking della storia di COD”

La spiegazione di Activision sul matchmaking di Call of Duty MW3 e Warzone 

Sappiamo che c’è molto interesse per l’esperienza di matchmaking, in particolare riguardo al fatto che l’abilità contribuisce al modo in cui le lobby e le partite vengono messe insieme.

Niente è più importante per noi dell’esperienza che i giocatori hanno con il gioco, e il matchmaking ne è una parte importante. Lavoriamo al nostro sistema di matchmaking da oltre dieci anni e continuiamo a dedicare molto tempo ed energie al miglioramento del processo di matchmaking. Ciò coinvolge le persone che lavorano nei nostri studi Call of Duty, i nostri team di servizi backend presso Demonware e altri gruppi come il nostro team Player Insights.

È un grande sforzo su cui abbiamo lavorato per molti anni e il nostro approccio combina latenza, tempo di ricerca e abilità, insieme a molti altri fattori, per cercare di trovare la migliore esperienza di abbinamento per te. Parlare di questo argomento in dettaglio può essere difficile e non abbiamo dedicato il tempo a mettere insieme tutto il nostro lavoro per condividere con voi le nostre intuizioni e i miglioramenti nel corso di molti anni. Non vediamo l’ora di farlo nelle prossime settimane dopo il lancio della Stagione 1, e lo renderemo anche parte delle nostre discussioni in corso con la community.

Non ci resta che attendere questi nuovi focus dedicati, con la speranza che i devs trovino una soluzione a questo “frustranteproblema.

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