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Armi di MW3/Warzone: ecco tutte le nuove MIMETICHE in arrivo (e come sbloccarle)

Armi di MW3/Warzone: ecco tutte le nuove MIMETICHE in arrivo (e come sbloccarle)

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Mimetiche per MW3 e Warzone – Dal prossimo 10 Novembre sarà finalmente disponibile il nuovo Modern Warfare 3, e con questo anche tutti i nuovi contenuti legati alle armi ed alla personalizzazione degli account.

Uno degli elementi da sempre più importanti per i player, è certamente quello relativo alle Mimetiche, grazie alle quali i giocatori possono sfoggiare delle “skin” ottenute completando delle sfide, e non solamente quelle “comprate” allo shop.

In totale, ci saranno ben 114 armi in Modern Warfare 3 al momento del lancio, per un totale di quasi 1000 mimetiche (912, ndr) tra le vecchie di MW2 (che saranno trasferibili sul nuovo gioco), e le nuove di MW3.

Giusto per chiarire ogni eventuale dubbio, le mimetiche di MW2 non potranno essere applicate alle armi di MW3 ad eccezione di quelle base.

Come sbloccare tutte le mimetiche base di Modern Warfare 3 e Warzone

Avremo 18 set di mimetiche base da sbloccare giocando in multiplayer e zombi. In Modern Warfare 3, le sfide mimetiche base sono uniche per ogni classe. Ad esempio, le pistole mitragliatrici avranno una serie di sfide diverse rispetto ai fucili d’assalto. Inoltre, ogni arma avrà fino a quattro mimetiche base.

Le mimetiche base saranno: Poison Frogs, Graphical, Topographic, Glittery Flats, Retro, Neapolitan, Under the Microscope, High Contrast, Wavelength, Two Tone Brushstrokes, Perfect Symmetry, Psychedelics, Blur, Bold, Butterfly, Puzzle, Skeletal, e Glitch Milspec.

Oltre a queste vi saranno poi le mimetiche completista, quelle certamente più difficili da ottenere, ma anche le più soddisfacenti da sfoggiare.

 Multiplayer: Mimetiche Gold, Platinum, Polyatomic*, Orion*. (*: mimetica animata)

Multiplayer: Mimetiche Gilded, Forged, Priceless*, Interstellar*.

Zombies: Mimetiche Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida*, Bioluminescent*.

Zombies: MimeticheGolden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite*, Borealis*.

Inizieremo quindi con la Gilded, che sarà disponibile non appena avremo sbloccato tutte le mimetiche base. Da questa, potremo via via procedere fino ad arrivare alla mimetica Borealis, l’ultima tostissima camo da sbloccare per il nuovo MW3.

Ecco il dettaglio dei devs sulla questione…

All Camos: With the exception of the MWII Completionist Camos (Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion), every MWII Base Weapon Camo can be applied to any weapon in MWIII, no matter which game the weapon or Camo originated in. That means you can place a MWII base Camo onto a MWIII weapon, and vice versa, assuming weapon and Camo have been unlocked (examples are shown in the previous screenshot).

Modern Warfare II Completionist Camos: These can be placed only onto the MWII weapon you have unlocked the Camo for, as the four Completionist Camos are accessible only within the Customize > Camo Category Menu. MWII Completionist Camos cannot be placed onto MWIII weapons, or vice versa.

Example: MWII player with unlocked MWII weapons: If you’re a Modern Warfare II player with a number of individual Weapon Camos and Completionist camos unlocked, then those will Carry Forward into Modern Warfare III.

Specific Weapon Example: Let’s assume you’ve unlocked some or all of the following M4 AR Camos in MWII (as shown above):

  • Specific Camos: The four specific M4 Camo Unlocks (Scales, Desert Hybrid, Dark Leaves, and New Urban).
  • Completionist Camos: The four M4 Mastery Camos that are also available for every MWII weapon (Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion).
  • Weapon Mastery: The Gold, Platinum, Polyatomic, and Orion Mastery (Emblems and Calling Cards for each), and the Completionist Charm.

In this example, any and all unlocked content is Carried Forward into Modern Warfare III. Any content you haven’t unlocked becomes available to unlock within MWIII as well, so you can effectively continue your MWII grind into MWIII.

All Camo Challenges carry over from MWII to MWIII, so, for example, you still need to “Get 15 Kills from behind with the M4” to unlock the New Urban Camo (which, once unlocked, can be applied to the M4, or any other weapon from MWII or MWIII).

Modern Warfare III Weapons: Multiplayer Camos (MP)

MWIII Weapons — MP Individual Camos: Just like the MWII Multiplayer Weapon Camos, every MWIII weapon has up to four individual base Camos, all brand-new to MWIII, and each requires unlock challenges to obtain.

Camo Challenge Variation: In MWII, the base Camo challenges were relatively similar across the different weapon types. In MWIII, Base Camo challenges are unique to each weapon category. For example, individual SMGs will have a different set of base challenges compared to individual Shotguns, LMGs, and so on. This promotes variety in gameplay, and the challenges have been honed to better suit the playstyle of each weapon type.

Specific Weapon Example: Let’s explore this by leveling up the MCW, one of the new MWIII Assault Rifles (as shown above):

  • MCW Mastery Camos: As well as four specific Zombie Camos (detailed below), there are four MCW MP-related Base Camo Unlocks (Razor Feather, Skullflagration, Abyssal Fox, Menelaus Blue).
  • MCW Mastery Camos Unlock Criteria: Each of the four MCW Mastery Camos requires you to complete a Level challenge (e.g., “get the MCW to Level 12), as well as a Multiplayer-specific challenge (e.g., “Get 50 Kills while ADS with the MCW”).
  • Completionist Camos for MWIII Weapons: There are four additional brand-new Completionist Camos (Gilded, Forged, Priceless, Interstellar). The unlock criteria for these is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Gilded, Forged, Priceless, and Interstellar Camos also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III MP Weapon Camo Challenges: Summary

Expect the following additional Camos, on top of the existing base and Completionist MP Camos from MWII:

  • Over 140 new base Camos (examples above)
  • Four new Mastery (Completionist) Camos
  • Over 140 new Mastery Calling Cards and Emblems
  • 37 new Mastery Charms

Modern Warfare II and III Weapons: Zombies Camos (MWZ)

The Camo Challenges are only just getting started: Get ready for the biggest Zombies Camo grind of all time!

Sledgehammer Games and Treyarch have added an entirely new set of Camo Challenges in Modern Warfare III, related to both MWII and MWIII weaponry!

Whether you’re unlocking a MWII weapon for the first time, or you’ve claimed Multiplayer Weapon Mastery for every one of the 77 MWII weapons, you still have a sizeable challenge thanks to an incredible amount of Zombies Camo content across every available weapon in the game.

Let’s cover the MWII weapons first:

Modern Warfare II Weapons: Zombies Camos (MWZ)

MWII Weapons: MWZ Individual Camos: Every MWII has up to four individual Zombie Camos, all brand-new to MWIII, and each requiring unlock challenges to obtain.

Specific Weapon Example: Let’s return to the M4 from MWII (as shown above).

  • Specific Zombie Camos: As well as the four specific MP Camos (that can be unlocked in either game), there are four additional M4 Zombie Camo Unlocks (Rancid Venom, Dark Mist, Nightmare, and Fertilizer).
  • Specific Zombie Camos Unlock Criteria: For each of the four Zombie Camos specific to the M4, you need to complete a level challenge (e.g., “get the M4 to Level 19”, which you’re likely to have already completed if you leveled up the weapon previously), as well as a Zombies-specific challenge (e.g., “In Zombies, get 5 Mimic kills with the M4”).
  • Completionist Zombies Camos for MWII Weapons: There are four brand-new Completionist Camos as well (Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida, Bioluminescent). The unlock criteria for these is the same across all MWII weaponry, and is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Golden Ivory, Spinel Husk, Arachnida, and Bioluminescent Mastery also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III Weapons: Zombies Camos (MWZ)

MWIII Weapons: MWZ Individual Camos: Just like the MWIII Multiplayer Weapon Camos, every MWIII weapon also has up to four individual Zombie Camos, all brand-new to MWIII and each requiring unlock challenges to obtain.

Specific Weapon Example: Let’s explore this by leveling up the MCW, one of the new MWIII Assault Rifles (as shown above):

  • Specific Zombie Camos: As well as the four specific MP Camos, there are four MCW Zombie Camo Unlocks (Wyvern, Vehement Rage, Tempest Shards, Toxic Spots).
  • Specific Zombie Camos Unlock Criteria: For each of the four Zombie Camos specific to the MCW, you need to complete a level challenge (e.g., “get the MCW to Level 19), as well as a Zombies-specific challenge (e.g., “In Zombies, get 250 Hipfire Kills with the MCW”).
  • Completionist Zombies Camos for MWIII Weapons: There are four additional brand-new Completionist Camos (Golden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite, Borealis). The unlock criteria for these is detailed below.
  • Weapon Mastery: The Golden Enigma, Zircon Scale, Serpentinite, and Borealis Camos also have Weapon Mastery challenges, allowing you to claim Emblems and Calling Cards for each, as well as the Completionist Charm.

Modern Warfare III Zombie Weapon Camo Challenges: Summary

Expect the following additional Camos, which include Camo challenges for all 114 weapons across MWII and MWIII:

  • Over 400 new base Camos (examples above)
  • Eight new Mastery (Completionist) Camos (four for MWII weapons, four for MWIII weapons)
  • Over 400 new Mastery Calling Cards and Emblems
  • Over 100 new Mastery Charms

Modern Warfare III Completionist Camos (MP, MWZ, Mastery)

Last, and certainly not least, is the full reveal of all 12 of the brand-new Modern Warfare III Completionist Camos, as well as the four returning Completionist Camos from MWII, and the unlock criteria for them all!

Modern Warfare II Completionist Camos (MP Mastery)

Gold (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete all four Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Gold Camo Challenge: Usually a certain number of kills with the weapon, without dying, a certain number of times.

Platinum (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete the Gold Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Gold Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Platinum Camo Challenge: Usually a certain number of Longshot kills with the weapon.

Polyatomic (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete the Platinum Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 51 Platinum Camo challenges for MWII weapons.
  • Complete the Polyatomic Camo Challenge: Usually a certain number of Headshots with the weapon.

Orion (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Complete a total of 51 Polyatomic Camo challenges for MWII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria: The same as in Modern Warfare II.

  • Gold Emblem and Calling Card: Unlock Gold Camo, get 100 Kills while using the Gold Camo.
  • Platinum Emblem and Calling Card: Complete Gold Mastery, Unlock Platinum Camo, get 200 Kills while using the Platinum Camo.
  • Polyatomic Emblem and Calling Card: Complete Platinum Mastery, Unlock Polyatomic Camo, get 300 Kills while using the Polyatomic Camo.
  • Orion Emblem and Calling Card: Complete Polyatomic Mastery, Unlock Orion Camo, get 400 Kills while using the Orion Camo.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges

Note: If you’re a Modern Warfare II player, in MWIII you can can pick up from the point you reached MWII regarding the unlocking of MWII weapon Completionist Camos and Mastery rewards

NEW: Modern Warfare III Completionist Camos (MP Mastery)

Gilded (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all Base Camo Challenges for the weapon.
  • Complete an individual Gilded Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 3 Operator Kills with 1 Magazine 10 times,” (MCW AR).

Forged (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Gilded Camo Challenge for the weapon.
  • Complete additional Gilded Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete an individual Forged Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 3 Kills without dying 10 times,” (MCW AR).

Priceless (animated, available for MWIII weapons only).

  • Complete the Forged Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 36 Forged Camo challenges for MWIII weapons.
  • Complete an individual Forged Challenge tailored to the specific weapon (for example, “Get 5 Kills without dying 10 times,” (MCW AR).

Interstellar (animated, available for MWIII weapons only).

  • Complete a total of 36 Priceless Camo challenges for MWIII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria:

  • Gilded Emblem and Calling Card: Unlock Gilded Camo, get 100 Operator Kills while using the Gilded Camo.
  • Forged Emblem and Calling Card: Complete Gilded Mastery, Unlock Forged Camo, get 200 Operator Kills while using the Forged Camo.
  • Priceless Emblem and Calling Card: Complete Forged Mastery, Unlock Priceless Camo, get 300 Operator Kills while using the Priceless Camo.
  • Interstellar Emblem and Calling Card: Complete Priceless Mastery, Unlock Interstellar Camo, get 400 Operator Kills while using the Interstellar Camo.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges.

NEW: Modern Warfare II Completionist Camos (MWZ Mastery)

Golden Ivory (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all four Zombie Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Golden Ivory Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills and a successful Extract with the weapon in a single deployment.

Spinel Husk (available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Golden Ivory Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Golden Ivory Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Spinel Husk Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills with the weapon while it is Pack-A-Punched.

Arachnida (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Spinel Husk Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 51 Spinel Husk Camo challenges for MWII weapons.
  • Complete the Arachnida Camo Challenge: Usually a set number of Special or Elite Zombie Kills with the weapon.

Bioluminescent (animated, available for MWII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete a total of 51 Arachnida Camo challenges for MWII weapons.

Weapon Mastery Unlock Criteria:

  • Golden Ivory Emblem and Calling Card: Unlock Golden Ivory Camo, get 300 Kills while using the Golden Ivory Camo in Zombies.
  • Spinel Husk Emblem and Calling Card: Complete Golden Ivory Mastery, Unlock Spinel Husk Camo, get 600 Kills while using the Spinel Husk Camo in Zombies.
  • Arachnida Emblem and Calling Card: Complete Spinel Husk Mastery, Unlock Arachnida Camo, get 900 Kills while using the Arachnida Camo in Zombies.
  • Bioluminescent Emblem and Calling Card: Complete Arachnida Mastery, Unlock Bioluminescent Camo, get 1,200 Kills while using the Bioluminescent Camo in Zombies.
  • Completionist Charm: Complete all Mastery Challenges.

NEW: Modern Warfare III Completionist Camos (MWZ Mastery)

Golden Enigma (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete all four Zombie Base Camo Challenges for the specific weapon.
  • Complete the Golden Ivory Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills and a successful Extract with the weapon in a single deployment.

Zircon Scale (available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Golden Enigma Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete additional Golden Enigma Camo challenges for weapons in the same category.
  • Complete the Zircon Scale Camo Challenge: Usually a certain number of Zombie kills with the weapon while it is Pack-A-Punched.

Serpentinite (animated, available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete the Zircon Scale Camo challenge for the specific weapon.
  • Complete a total of 36 Zircon Scale Camo challenges for MWIII weapons.
  • Complete the Serpentinite Camo Challenge: Usually a set number of Special or Elite Zombie Kills with the weapon.

Borealis (animated, available for MWIII weapons only).

Unlock Criteria:

  • Complete a total of 36 Serpentinite Camo challenges for MWIII weapons.

 

Cosa ne pensate di tutte queste novità sul fronte delle mimetiche community? Quale vi ha maggiormente colpito? Fatecelo sapere nei commenti, la discussione,  come sempre, è assolutamente aperta!

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I leak su Call of Duty 2026 e 2027 inaccurati: Tom Henderson “smonta” le teorie dei colleghi

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Nel corso degli ultimi giorni all’interno della community di Call of Duty si è parlato tantissimo dei titoli in arrivo per il franchise nel 2026 e nel 2027, grazie a dei presunti leak svelati da alcuni data miner su X.

Secondo questi infatti, sarebbero stati trovati dei file di Call of Duty chiamati “Anvil” e “Devilwood“, apparentemente riferiti a dei veri e propri nuovi progetti. Stando a quanto riportato dai leaker, Anvil sarebbe un titolo sviluppato da Infinity Ward e basato sul celebre Call of Duty: Ghosts.

Devilwood sarebbe invece un titolo di Sledgehammer, incentrato e basato interamente sulla storia di Advanced Warfare.

Nonostante sia già noto che Infinity Ward lavorerà sul CoD 2026, e che Sledgehammer si occuperà di quello del 2027, il noto leaker ed insider Tom Henderson ha bollato come “improbabili” e “del tutto inventate” queste teorie.

Tom Henderson sui Leak di Call of Duty 2026 e 2027: “inattendibili ed imprecisi”

Dopo l’intervento di Tom, gli stessi leaker hanno effettivamente riconosciuto di aver diffuso delle notizie “inesatte” e “poco accurate”, scusandosi con tutti gli appassionati per l’accaduto.

A questo punto, possiamo quindi bollare come “fake” tutte le voci e le teorie sui progetti “Anvil” e “Devilwood”. In attesa ovviamente di scoprire nuovi leak accurati ed autentici relativi al futuro di Call of Duty.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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27 milioni di report inviati dai giocatori XBOX: meno del 10% sono “veri e legit”

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Attraverso l’ultimo aggiornamento del documento Xbox Transparency Report, Microsoft ha svelato alcune interessantissime informazioni che riguardano il sistema dei report, e gli effettivi “ban/punizioni” emesse sui giochi Xbox.

Secondo quanto riferito nel documento, nei soli 6 mesi finali del 2023 sarebbero stati inoltrati a Microsoft 27.400.000 report riguardanti segnalazioni per cheating, insulti nella chat vocale e situazioni simili.

Di tutte queste milioni di segnalazioni, ben 12,7 milioni sono quelle riguardanti comunicazioni in-game, mentre le “punizioni” totali sono state ben 10.3 milioni.

Il problema, se di “problema” si vuol parlare, è che delle più di 10 milioni di punizioni emesse nell’ultimo semestre del 2023, soltanto 2,1 milioni di queste provenivano effettivamente dalle segnalazioni dei giocatori… Stiamo quindi parlando di meno del 10% del totale.

Tante segnalazioni per pochissime punizioni: troppo “buona” Microsoft, o troppo “cattivi” i giocatori? 

Nonostante le quasi 30 milioni di segnalazioni, le punizioni effettive sono state solamente 2 milioni… I conti “non tornano”, nel senso che: o il sistema di Microsoft è evidentemente molto più “permissivo” di quello che pensiamo, o l’affidabilità dei report è pressoché inesistente.

Di quest’ultimo tema abbiamo parlato in uno speciale apposito, nel quale segnalavamo il “rischio” dell’abuso di report da parte di giocatori “rosikoni” e “principianti, ancora poco abituati a distinguere un giocatore legit da un cheater.

Nonostante questo però, Microsoft ha anche confermato che i suoi sistemi di difesa automatici (che sono quindi proattivi e totalmente slegati dalle segnalazioni degli utenti) hanno individuato e controllato in autonomia la quasi totalità dei casi sospetti (si parla proprio di quasi il 100%, ndr).

Pensate che dei milioni di controlli effettuati dai sistemi interni di Microsoft, quasi 700 mila sono quelli inerenti cause di molestie o bullismo online. Sono invece ben 7.32 milioni i controlli effettuati in autonomia per verificare che i giocatori ed i loro account non fossero iniettati di cheat, o colpiti da frodi/conti non autentici.

Ci domandiamo a questo punto quale possa essere ancora il senso delle “segnalazioni/report”, fermo restando che siamo (quasi) assolutamente certi si tratti, almeno per la maggior parte, di report sbagliati o “inaccurati”.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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Con il nuovo Black Ops 6 anche un perk provvisto di “wall-hack” temporaneo

Con il nuovo Black Ops 6 anche un perk provvisto di “wall-hack” temporaneo

Profilo di Stak
10/05/2024 20:32 di Marco "Stak" Cresta
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L’ultima scoperta dei leaker di Call of Duty farà sicuramente discutere, perché riguarda un elemento di gioco che potrebbe (e sicuramente lo farà) far infuriare migliaia e migliaia di player in tutto il mondo.

Stiamo parlando del perk “Operative“, una specialità presumibilmente appartenente al nuovo Call of Duty in uscita nel 2024, grazie al quale avremo la possibilità di vedere i nemici attraverso i muri.

Esattamente come con un “wall-hack”, saremo in grado di individuare il bersaglio anche se questo sarà nascosto dietro ad una struttura.

Ovviamente il potere non durerà in modo permanente, ma solo per un tempo limitato dopo il respawn dell’avversario. Sempre il perk Operative sembra anche dotato di due ulteriori bonus: ci fornirà un indicatore quando un nemico è “fuori” dalla nostra visuale, e farà in modo che non restino i “death skull” una volta abbattuti i nemici.

Il post dei leaker sul nuovo presunto perk di Black Ops 6

Come ogni altro contenuto proveniente dal lavoro dei dataminer/leaker, anche con questo bisogna avere molta cautela. Si tratta infatti di file che potrebbero variare (in tutto, o in parte) prima del loro definitivo rilascio, o che potrebbero anche non arrivare mai alla fase di pubblicazione.

L’attendibilità del leaker in questione è comunque comprovata, e quindi potete star certi che il perk Operative è comunque un contenuto “autentico” di Call of Duty.

Seguiranno sicuramente nuovi aggiornamenti. Restate sintonizzati con Powned per non perdere neanche un singolo speciale dedicato.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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