Altro nerf per Cronen Squall ed RPK su Warzone
Nel corso della serata di ieri è stato rilasciato un nuovo importante nerf, per almeno due delle armi più giocate al momento su Warzone.
La prima che finisce sotto al tritacarne dei devs è il Cronen Squall, colpito dall’ennesima tornata di nerf ai suoi danni. L’altra colpita è invece la mitragliatrice leggera (o LMG) RPK, anche questa purtroppo protagonista di una serie di bilanciamenti negativi che hanno colpito sia i suoi dann iche il controllo del rinculo.
Partendo dal Cronen, gli sviluppatori hanno optato per una diminuzione dei danni close range, ed anche per un nerf al moltiplicatore dei danni al collo ed alla parte alta del torso.
Per l’RPK i nerf sono ancora maggiori e più gravi, al punto che diversi esperti ritengano possa essere questa la definitiva “pietra tombale” per la storia dell’arma nel meta.
Nerf pesanti anche per l’RPK: LMG depotenziata a molti moltiplicatori dei danni
Nello specifico, i nerf per l’RPK hanno riguardato una diminuzione dei danni a distanza ravvicinata (come per il Cronen); ma anche dei pesanti nerf per i danni al collo, al torso ed alle gambe, con però anche un lieve potenziamento per un altro moltiplicatore.
Sembra infatti che siano stati aumentati i danni del moltiplicatore alla testa, con anche un lieve aumento del raggio d’azione dei colpi a danno massimo in close range.
Lunga la lista di hotfix: ecco le note della patch
Battle Rifles
- Cronen Squall
- Close Damage decreased
- Neck Damage Multiplier decreased
- Upper Torso Multiplier decreased
Light Machine Guns
- RPK
- Close Damage decreased
- Close Damage Range increased
- Head Damage Multiplier increased
- Neck Damage Multiplier decreased
- Torso Damage Multipliers decreased
- Limb Damage Multipliers decreased
Bug fixes
- Fixed an issue preventing the 9mm Daemon Akimbo attachment from being unlocked. This fix will address the issue for Players who have not yet hit the unlock requirement. We are still in progress on fixing Players who should have earned Akimbo but didn’t unlock it
- Fixed an issue where the amount of Operators shown is inconsistent between Users and Platforms
- Fixed an issue that required the Player to right-click the Play Again button for it to function correctly on PC
- Fixed an issue where the Operator Graves Skin “Shadow 0-1” and “Shadow 0-1 BlackCell” appear identical
- Fixed an issue allowing the 9mm Daemon to be unlocked with all headshots, rather than just headshots from pistols
- Fixed various issues causing information to be incorrect or missing while using COD Caster
- Fixed an issue that could cause packet bursts and decrease game performance on Vondel
- Fixed an issue where multiple objects could float in the air at Zaya Observatory
- Fixed an issue that could cause missing collision on a building at Zaya Observatory, leading to an exploit
Warzone bug fixes
- Fixed an issue where a “Vehicle Under Attack” warning appears when the squad’s MRAP takes fall damage in Armored Royale
- Fixed an issue that could prevent respawn UI from appearing correctly in Armored Royale
- Fixed an issue where a teammate leaving in Armored Royale Quads would not lower the Resurgence respawn timer for the rest of the team
- Fixed an issue where Armor Plates would not reset from the Pre-Game Lobby once the match had started in Armored Royale
- Fixed an issue where the Player could be kicked back to the main menu after trying to enter the Calling Card or Emblem sections in the Customize tab
- Fixed an issue that could cause Safecracker Contract safes to spawn inside of objects at Zaya Observatory in Battle Royale
- Fixed an issue that could allow Players to enter the Sarrif Bay Black Site without a key in Battle Royale
- Fixed an issue where the MRAP’s “Use Turret” prompt has extended range, interfering with or preventing interactions with Buy Stations and repairing of the rear tires in Armored Royale
- Fixed an issue where the “Rotation Battle Royale” Quads Playlist shows a placeholder game mode
- Fixed an issue where Operators could clip into each other after entering and exiting the MRAP turret in Armored Royale
Un intervento certamente corposo, che pone un ulteriore freno a due armi ancora particolarmente utilizzate/apprezzate.
Cosa ne pensate voi giocatori? La discussione, come sempre, è assolutamente aperta!
- Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Clicca qui per Facebook)
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