Stagione 4 di MW2 e Warzone online: nerf ai pugni, nuova funzione del “rientra in partita” e tantissimo altro!

Stagione 4 di MW2 e Warzone online: nerf ai pugni, nuova funzione del “rientra in partita” e tantissimo altro!

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Da pochi minuti è finalmente disponibile per il download la nuova imponente patch della Stagione 4 di Warzone e Modern Warfare 2! Questo contenuto, lo ricordiamo, introduce una montagna di novità, a partire dalla nuovissima mappa Ritorno di Vondel e da una nuova tornata di buff e nerf (qui i dettagli).

Con la Stagione 4 registriamo quindi l’attesissima introduzione della funzione “Rejoin“, grazie alla quale sarà finalmente possibile rientrare in partita su Warzone con i propri amici una volta disconnessi.

Questa nuova funzione durerà per soli 4 minuti dal momento del crash, e rispetterà i seguenti criteri:

  • Per rientrare deve esserci almeno 1 membro della squadra ancora in vita
  • Il rejoin è disattivo nelle SOLO
  • Perché il rejoin abbia luogo devono essere rimaste in vita almeno 5 squadre.
  • Il Rejoin funzionerà anche nelle ranked

Oltre all’importante funzione del Rejoin con la Stagione 4 si appresta a sbarcare su Warzone un netto nerf ai colpi melee, con i giocatori che avranno adesso molta più difficoltà ad “agganciare” i bersagli che si trovano oltre una manciata di centimetri.

Recap generale delle novità della Season 4 di Warzone

  • Nuova mappa Vondel
  • Funzione del Rejoin
  • Nerf ai colpi melee
  • Bilanciamenti per svariate armi – Clicca qui per i dettagli
  • Aggiunta la funzione della nebbia dinamica su Vondel
  • Aumento dei punti vita (+50 per tutti i giocatori)
  • Nerfato il danno subito dai cerchi del GAS
  • FTAC Siege utilizzabili in Akimbo
  • Nuovi operatori Ana Vega e Nikto
  • Nuove armi ISO 45 (SMG), TONFA (melee) e Tempus Razor Back (AR)

Dettagli del post ufficiale – Stagione 4 Warzone

New Event

  • Assault on Vondel Limited-Time
    • The Assault of Vondel will be the first community event in which players can secure (and restore) the city by earning medals through completing challenges.
    • Completing a community challenge will unlock the following:
      • Taxi Boat and Trams
      • Reinforcement Flare
      • Favorite Supply Box
      • New Melee Weapon – Tonfa
    • On top of that, securing medals also contribute to your standard Challenges which can unlock several types of rewards including Weapon Blueprints.

New Mode

  • Lockdown Vondel | Limited-Time | In-Season
    • Inspired by the Multiplayer mode Hardpoint — Lockdown will task teams with capturing and holding zones around Vondel rather than being the last Squad standing. The first team to reach the score limit wins.
    • Key highlights:
      • Objective-based gameplay
      • Allows for Custom Loadouts right at the start of the match
      • Frequent engagements

All Maps | All Modes

  • Player Health
    • The base Player Health pool has been increased to 150, up from 100.
    • With full Armor Plates, the combined total will equal 300.
    • Regen Delay increased to 7 seconds, up from 5.
    • Note: The above changes apply across all Modes in Warzone including Ranked Play and DMZ.

We’ve extended the number of bullets required for the down, while increasing the time to regenerate full health enabling Players to capitalize on damage done and providing increased value to the stim tactical.

  • Armor Plates Quality of Life
    • Players will automatically pick up 9 Armor Plates – 3 in the active Loadout slot and 2 full stacks in the Backpack. Players will have to manually pick up Armor Plates beyond that threshold to create more stacks in their Backpack.
  • Armor Box Quality of Life
    • Players will now receive a fixed number of 6 Armor Plates from Armor Boxes regardless of how many they already have.
  • Munitions Box Quality of Life
    • Players will now receive a fixed stack of Weapon ammo from Munitions Boxes regardless of how much they already have.
    • To clarify, Lethal and Tactical Equipment will still only Refill to the maximum the Player can hold in their active Loadout slots.

Both of the above Quality of Life improvements for the Armor Box and Munitions Box are designed to improve the gameplay loop, where previously you would have to remember to drop your Armor Plates and Ammo in order to fill them, whereas now you are awarded the maximum amount regardless as to your current number.

  • Vehicle Fuel
    • Gas Cans will now drain a percentage of total Gas while refueling a Vehicle.
    • You can now siphon Gas out of a Vehicle using a Gas Can.
    • Rather than catching fire when out of fuel, the Heavy Chopper will now drop out of the air.
  • Loot Update
    • Loot found on the ground and via Supply Boxes has been updated to include:
      • New Season 04 Weapons
      • Revised Attachments for most Weapons
  • Armor Box
    • Buystation price increased to $2,500, up from $2,000.
  • Munitions Box
    • Buystation price increased to $2,500, up from $2,000.
  • Backpack Inventory Quality of Life
    • While attempting to loot an item that a Player already has in an active Loadout slot, they will be presented with the option to stow the duplicate in their Backpack.
  • Marker Smoke Effects Quality of Life
    • Differentiated the color of the smoke produced by various markers for easier at-a-glance legibility:
      • Loadout Drops = Red
      • Deployable Buy Stations = Green
      • Smoke Grenades = Grey
  • Resupply Perk
    • The time to recharge equipment has been increased to 50 seconds, up from 30.
  • Redeploy Drone Destruction Damage
    • The explosion damage caused by a Redeploy Drone when it impacts the ground has been adjusted.
      • Minimum damage increased to 50, up from 10.
      • Maximum damage increased to 150, up from 50.
  • Bounty Contract Quality of Life
    • The Bounty Contract will prioritize selecting a target that is on the ground and within close proximity of the Player.
  • Most Wanted Contract Quality of Life
    • The Most Wanted target Player will now carry a flag on the back of their Operator for the duration of the Contract to better help enemy Players track the target.
  • Data Heist Public Event Quality of Life
    • Players will now receive a Circle Peek reward of the upcoming circle when they complete the Data Heist Public Event on Ashika Island.
  • Gas Circle Finale Behavior
    • The number of “Moving Circles” in the final phase of a match has been decreased to 2, down from 4.
    • These circles move and collapse in size slower than before.

The “pull” is an interesting peak in the climax of combat, however it has often decided the finale due to a lucky pull in a squads favor. This change keeps the need to reposition but enables a wider, slower rotation to take a more even fight.

  • Gulag
    • The time to capture the overtime flag has been increased to 4 seconds, up from 3 seconds.
  • Vehicle Fuel
    • The Heavy Chopper no longer catches fire when it runs out of fuel. Instead, it will now drop out of the air, surviving if close enough to the ground
    • Gas Cans now spawn with a fill percentage of 100%
    • Filling a vehicle now drains a portion of the total gas in the can, depending on how much the vehicle needed
    • You can now siphon gas out of a vehicle and into your gas can

All Maps | Battle Royale, Resurgence

  • Gas Damage
    • Reduced Gas damage to 6 while not wearing a Gas Mask, down from 9.
    • During the first 4 Circles, reduced Gas damage while wearing Gas Mask to 5, down from 6.

Al Mazrah | Battle Royale

  • Armor Plates
    • The number of Armor Plates that Players spawn with in the Gulag has been decreased to 1, down from 2.
      • Players will continue to spawn with a full 3 Armor Plates in Warzone Ranked Play.
  • Gulag Overtime
    • The time it takes to capture the domination point in the Gulag has been increased to 4 seconds, up from 3.
  • Strongholds
    • Inactive Strongholds have been renamed to Abandoned Supply Caches.
    • Active Strongholds and Abandoned Supply Caches are now enabled from the moment the match starts during Infil.
    • Active Strongholds and Abandoned Supply Caches now have floating POI indicators that can be seen from above in the world space during Infil.
    • White Supply Boxes have been removed from active Strongholds.
      • We’re putting the focus of strongholds on the loadout acquisition and UAV benefits for owning the structure. Abandoned supply caches are intended to be fruitful loot locations worthy of a visit.
    • Enemy NPC Combatants have been removed from active Strongholds.
      • Players will now be prompted with the “Hold the Line” capture objective.
    • The “Bomb Defuse” objective has been removed from active Strongholds.
      • With Strongholds activating at the start of each match, we are balancing the rewards to reflect the challenge.
    • Completing an active stronghold will only reward the black site key upon first capture. The loadout is awarded when the stronghold is captured and can only be acquired once per squad.
    • Players are now able to recapture a stronghold that has been captured by another squad.
    • Subsequent captures will only reward Players with access to the custom Loadout crate and the Stronghold UAV effect.The UAV effect from completing a Stronghold will now be shown to enemy Players on the Tac Map.
    • The mission tracker widget on the UI while progressing through Stronghold and Black Site completion has been removed for a cleaner interface.
  • Black Sites
    • The UAV effect from completing a Black Site will now be shown to enemy Players on the Tac Map.
    • The potency of enemy NPC Combatants in Black Sites has been reduced.

All Maps | Resurgence

  • Dynamic Resurgence
    • The Resurgence Countdown Timer is now dynamic and will adapt based on the current number of Players in your Squad.
    • To clarify, a Solo Player that queues into a Quads Playlist will play with Solo Countdown Timer rules.
  • Vengeance Icon
    • When a Squad member pings an enemy that recently eliminated a friendly Player,  they will now observe an icon above the enemy to indicate that said Player will reduce the Resurgence Countdown Timer more than others.
  • Tracked Squad Indicator
    • Squads will receive a HUD warning similar to the one used for the Interrogation mechanic when a Squad member has been eliminated and the enemy Squad is able to see the position of remaining Squad members.
  • Redeployment Loadouts
    • Players will now encounter more variety in the Loadouts that they redeploy with as we’ve added Submachine Guns to the pool of Weapons for the third circle onwards.
      • First Circle = Handgun without Attachments
      • Second Circle = Handgun with Attachments
      • Third Circle and Beyond = Either Assault Rifle, Battle Rifle, or Submachine Gun without Attachments and Handgun with Attachments
  • Interrogation
    • This feature, which allows a Player to interrogate a downed enemy Player to reveal their Squad’s position, has been enabled in Resurgence.

Al Mazrah | Plunder

  • Strongholds
    • Active Strongholds has been disabled in this mode.
    • Abandoned Supply Caches will now be enabled from the moment the match starts during Infil.

 

Cosa ne pensate di tutte queste novità community? Quale è stato l’update che avete maggiormente apprezzato di quelli presenti in questa Stagione 4 di Warzone?

La discussione, come sempre, è aperta!

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Nel corso degli ultimi giorni all’interno della community di Call of Duty si è parlato tantissimo dei titoli in arrivo per il franchise nel 2026 e nel 2027, grazie a dei presunti leak svelati da alcuni data miner su X.

Secondo questi infatti, sarebbero stati trovati dei file di Call of Duty chiamati “Anvil” e “Devilwood“, apparentemente riferiti a dei veri e propri nuovi progetti. Stando a quanto riportato dai leaker, Anvil sarebbe un titolo sviluppato da Infinity Ward e basato sul celebre Call of Duty: Ghosts.

Devilwood sarebbe invece un titolo di Sledgehammer, incentrato e basato interamente sulla storia di Advanced Warfare.

Nonostante sia già noto che Infinity Ward lavorerà sul CoD 2026, e che Sledgehammer si occuperà di quello del 2027, il noto leaker ed insider Tom Henderson ha bollato come “improbabili” e “del tutto inventate” queste teorie.

Tom Henderson sui Leak di Call of Duty 2026 e 2027: “inattendibili ed imprecisi”

Dopo l’intervento di Tom, gli stessi leaker hanno effettivamente riconosciuto di aver diffuso delle notizie “inesatte” e “poco accurate”, scusandosi con tutti gli appassionati per l’accaduto.

A questo punto, possiamo quindi bollare come “fake” tutte le voci e le teorie sui progetti “Anvil” e “Devilwood”. In attesa ovviamente di scoprire nuovi leak accurati ed autentici relativi al futuro di Call of Duty.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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14/05/2024 20:19 di Marco "Stak" Cresta
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Attraverso l’ultimo aggiornamento del documento Xbox Transparency Report, Microsoft ha svelato alcune interessantissime informazioni che riguardano il sistema dei report, e gli effettivi “ban/punizioni” emesse sui giochi Xbox.

Secondo quanto riferito nel documento, nei soli 6 mesi finali del 2023 sarebbero stati inoltrati a Microsoft 27.400.000 report riguardanti segnalazioni per cheating, insulti nella chat vocale e situazioni simili.

Di tutte queste milioni di segnalazioni, ben 12,7 milioni sono quelle riguardanti comunicazioni in-game, mentre le “punizioni” totali sono state ben 10.3 milioni.

Il problema, se di “problema” si vuol parlare, è che delle più di 10 milioni di punizioni emesse nell’ultimo semestre del 2023, soltanto 2,1 milioni di queste provenivano effettivamente dalle segnalazioni dei giocatori… Stiamo quindi parlando di meno del 10% del totale.

Tante segnalazioni per pochissime punizioni: troppo “buona” Microsoft, o troppo “cattivi” i giocatori? 

Nonostante le quasi 30 milioni di segnalazioni, le punizioni effettive sono state solamente 2 milioni… I conti “non tornano”, nel senso che: o il sistema di Microsoft è evidentemente molto più “permissivo” di quello che pensiamo, o l’affidabilità dei report è pressoché inesistente.

Di quest’ultimo tema abbiamo parlato in uno speciale apposito, nel quale segnalavamo il “rischio” dell’abuso di report da parte di giocatori “rosikoni” e “principianti, ancora poco abituati a distinguere un giocatore legit da un cheater.

Nonostante questo però, Microsoft ha anche confermato che i suoi sistemi di difesa automatici (che sono quindi proattivi e totalmente slegati dalle segnalazioni degli utenti) hanno individuato e controllato in autonomia la quasi totalità dei casi sospetti (si parla proprio di quasi il 100%, ndr).

Pensate che dei milioni di controlli effettuati dai sistemi interni di Microsoft, quasi 700 mila sono quelli inerenti cause di molestie o bullismo online. Sono invece ben 7.32 milioni i controlli effettuati in autonomia per verificare che i giocatori ed i loro account non fossero iniettati di cheat, o colpiti da frodi/conti non autentici.

Ci domandiamo a questo punto quale possa essere ancora il senso delle “segnalazioni/report”, fermo restando che siamo (quasi) assolutamente certi si tratti, almeno per la maggior parte, di report sbagliati o “inaccurati”.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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Con il nuovo Black Ops 6 anche un perk provvisto di “wall-hack” temporaneo

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Profilo di Stak
10/05/2024 20:32 di Marco "Stak" Cresta
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L’ultima scoperta dei leaker di Call of Duty farà sicuramente discutere, perché riguarda un elemento di gioco che potrebbe (e sicuramente lo farà) far infuriare migliaia e migliaia di player in tutto il mondo.

Stiamo parlando del perk “Operative“, una specialità presumibilmente appartenente al nuovo Call of Duty in uscita nel 2024, grazie al quale avremo la possibilità di vedere i nemici attraverso i muri.

Esattamente come con un “wall-hack”, saremo in grado di individuare il bersaglio anche se questo sarà nascosto dietro ad una struttura.

Ovviamente il potere non durerà in modo permanente, ma solo per un tempo limitato dopo il respawn dell’avversario. Sempre il perk Operative sembra anche dotato di due ulteriori bonus: ci fornirà un indicatore quando un nemico è “fuori” dalla nostra visuale, e farà in modo che non restino i “death skull” una volta abbattuti i nemici.

Il post dei leaker sul nuovo presunto perk di Black Ops 6

Come ogni altro contenuto proveniente dal lavoro dei dataminer/leaker, anche con questo bisogna avere molta cautela. Si tratta infatti di file che potrebbero variare (in tutto, o in parte) prima del loro definitivo rilascio, o che potrebbero anche non arrivare mai alla fase di pubblicazione.

L’attendibilità del leaker in questione è comunque comprovata, e quindi potete star certi che il perk Operative è comunque un contenuto “autentico” di Call of Duty.

Seguiranno sicuramente nuovi aggiornamenti. Restate sintonizzati con Powned per non perdere neanche un singolo speciale dedicato.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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