La stagione 3 PVP dovrebbe riprendere oggi!
Con un nuovo post pubblicato sul forum ufficiale di World of Warcraft il Community Manager Kaivax ha fatto sapere che potrebbero esserci degli sviluppi nella situazione che riguarda il blocco della stagione PVP.
Come molti di voi sapranno infatti, lo scorso 31 Dicembre sono stati segnalati alcuni problemi alla season PVP che hanno causato un arresto forzato della stagione stessa…una situazione che ancora oggi non ha trovato una soluzione definitiva.
Questa mattina però l’intervento di Kaivax ha fatto intravedere la luce in fondo al tunnel rispetto alla risoluzione del bug, con i devs che hanno annunciato che questo pomeriggio alle 16 (ora italiana) i server verranno riavviati cosi da poter rendere effettive le modifiche segnalate nel post sotto.
Di seguito andiamo a riportare il messaggio dello sviluppatore, augurandovi una buona consultazione ed un buon divertimento.
Il post
Update 4:15 p.m. PST – January 2, 2020
—
We’ve finished creating and testing a fix for the issue, and we will implement the fix after realm restarts tomorrow. We’ve scheduled the realm restarts for Friday, January 3 at 7:00 a.m. PST / 10:00 a.m. EST, and we expect we’ll complete the fix about three hours later.
Again, thank you for your patience.
Update 11:10 a.m. PST – January 2, 2020
We continue to work through this issue, which is our top priority.
We’re working on a hotfix for the game that will resume Season 3, and at this time, we expect that we will be able to retroactively retain rating changes and tier updates. We do not expect that we will be able to retroactively retain the season games played count or win counts that increased during this brief offseason.
We’ll let you know once we have the final hotfix prepared, as we intend to restart all realms to deploy the fix.
Thank you for your patience.
December 31, 2019
Today, we experienced a bug that caused Season 3 to unexpectedly end for Arenas and Rated Battlegrounds.
We’re investigating and working on fixes for this situation. We do not yet know how long this will take.
We apologize for this turn of events, and we’ll update this thread as soon as we have more to share on the fixes.
Thank you!