I nuovi bilanciamenti sbarcano su WOW: diversi i buff scelti dai devs!

Condividi su WhatsApp  WhatsApp

Segnaliamo a tutti i nostri lettori di World of Warcraft che è da poco disponibile nel gioco una nuova tornata di bilanciamenti.

Nello specifico parliamo di una patch di cui avevamo già parlato la settimana scorsa, che introduce una lunga serie di bilanciamenti, di nerf e di buff per altrettanti classi/specializzazioni di WoW. Oltre a questi interventi però, ne sono stati resi noti degli altri, promossi poche ore fa sul forum dal community manager Kaivax, e che riguardano specificatamente il DK ed il Monaco.

Alcune delle decisioni prese per queste due classi sono infatti state convertite, con il Windwalker che non bufferà più i danni in situazioni PVP, con un nerf alle cure del Death Strike del DK (che ora curerà il 30% in meno in PVP) per le specializzazioni Unholy e Frost, ed infine con un altro nerf sempre al Death Strike, ma questa volta però per la specializzazione Blood del DK, per il quale le cure vengono ridotte di quasi il 20% in PVP.

Di seguito andiamo a vedere tutti i dettagli.

Le note della patch

Tra gli interventi in arrivo si segnalano quelli previsti per il Druido Restoration, per il quale è stato diminuito il costo di Rigenerazione (che ora sarà uguale al 10% dekl nostro mana e non più il 10.5%) e dell’Efflorescenza che ora costerà quanto il 17% del mana e non più il 21.6%. Del bilanciamento fa poi anche parte il buff alle cure dirette del Tranquility che sono state aumentate dell’11%.

Ricevono poi delle modifiche anche il Cacciatore Markman, il Mago Frost, lo Sciamano Enhancement , il Demo dello Stregone ed il Monk Windwalker, che ricevono tutti un buff (un potenziamento) del 5% ai danni di tutte le loro abilità, ad eccezione dello Sciamano per il quale è stato scelto un buff del 3% solamente.

Inoltre, i devs hanno fatto sapere che i giocatori con specializzazione tank prenderanno un danno addizionale del 50% e non più del 40% come invece era prima, e vi sono degli interventi ancor più specifici scelti sia per il Death Knight che per il Mago, che ora andremo a vedere nel dettaglio.

Blizz ha infatti deciso di applicare un nerf al Death Strike del DK che ora cura per il 20% dei danni quando ingaggiato in combattimento da altri giocatori (prima era del 40%) ed adesso cura anche per un minimo del 5% (mentre prima era al 10%) sempre quando ingaggiato in PVP. Degli interventi similari sono stati scelti per il Mago Frost, la cui Ice Barrier ora assorbe il 40% dei danni in meno in PVP, per il Mago Fire ed anche per il Mago Arcane, che ricevo lo stesso intervento del Frost ma all’abilità Blazing Barrier e Prismatic Barrier.

Infine, ma non per ultimo, si segnala il bilanciamento scelto per lo Stregone Destruction e per l’Affliction, con la Demon Armor che ora aumenta la Stamina solo del 5% (prima era del 10%) e l’armatura del 90% (mentre prima era al 150%), dei nerf a tutti gli effetti che hanno colpito entrambe le specializzazioni della classe.

February 24, 2020

Classes

  • Druid
    • Restoration
      • [With regional restarts] Rejuvenation Rejuvenation now costs 10% base mana (was 10.5%).
      • [With regional restarts] Efflorescence Efflorescence now costs 17% base mana (was 21.6%).
      • [With regional restarts] Tranquility Tranquility direct healing increased 11%.
        • Developers’ note: These changes should improve Restoration Druid’s raid healing output, without much impact to their already strong capabilities in dungeons and Arena.
  • Hunter
    • Marksmanship
      • [With regional restarts] Damage of all abilities increased by 5%.
  • Mage
    • Frost
      • [With regional restarts] Damage of all abilities increased by 5%.
  • Monk
    • Windwalker
      • [With regional restarts] Damage of all abilities increased by 5%.
        • Damage unchanged in PvP.
  • Rogue
    • Outlaw
      • Resolved an issue that could prevent Blade Flurry Blade Flurry from damaging some types of creatures in Uldum and Vale of Eternal Blossoms.
  • Shaman
    • Enhancement
      • Damage of all abilities increased by 3%.
  • Warlock
    • Demonology
      • [With regional restarts] Damage of all abilities increased by 5%.

Dungeons and Raids

  • Mythic Keystone Dungeons
    • Explosive Affix
      • Explosive Orbs again immediately put players into combat.
      • Explosive Orbs can again be tab-targeted.
        • Developers’ note: When testing the Awakened affix, we found that Explosive Orbs could sometimes prevent players from entering or exiting Ny’alotha Spires and Rifts if their party was in combat inside the instance. To solve this issue, we changed them to not place players in combat immediately. However, this had the unintended side effect of breaking player expectations around tab-targeting Explosive Orbs, so we’re reverting their threat-generation behavior and trying an alternate solution.
  • Ny’alotha, the Waking City
    • Azeroth's Radiance Azeroth’s Radiance now properly restores Sanity to players who are under the effects of an Immunity spell on all difficulties.
    • Vexiona
      • Cultists now have their health adjusted based on raid size, up to a maximum 10% reduction for 10-player raids on Normal and Heroic difficulties.
    • Ra-den the Despoiled
      • Resolved an issue that allowed Re-origination Anchors to be attackable with area of effect spells.

Horrific Visions

  • Research into Synchronized Mind Stabilizer Synchronized Mind Stabilizer has improved, now always reviving the player with at least half their Sanity.
    • Horrific Vision of Stormwind
      • Magister Umbric now casts Frozen Storm twice during the encounter (was 3 times).

Items and Rewards

    • Torn Pages of “Fear and Flesh”
      • The number of Torn Page of Fear and Flesh" Torn Page of “Fear and Flesh” quest items required for the rank 13-15 cloak quests has been reduced.
        • Rank 13 now requires 4 Torn Pages (down from 6).
        • Rank 14 now requires 6 Torn Pages (down from 12).
        • Rank 15 now requires 8 Torn Pages (down from 18).
        • Developers’ note: This change should make all the quests completable by most players in the week and not require players to feel the need to save as many keys week to week. Along with our other quality-of-life changes, this should help newer characters catch up with their peers.
      • [With regional restarts] Up to 4 Torn Page of Fear and Flesh" Torn Page of “Fear and Flesh” quest items can now drop in Horrific Visions from objectives on the rank 7-11 legendary cloak upgrade quests (max of 2).
        • Developers’ note: Players will need to clear more than two side areas in one run to get more than two pages. The rank 13-15 quests will still drop a max of 2 pages, only from Lost Area objectives.
    • Coalescing Visions
    • Heart of Azeroth
      • Reaping Flames Reaping Flames (Essence) will no longer have its cooldown reduced to 5 seconds and deal additional damage when killing Twisted Appendages.

Player versus Player

  • Tank-specialization characters take an additional 50% damage from enemy players (was 40%).
    • Death Knight
      • Blood
        • Death Strike Death Strike now heals for 12.5% of damage taken when engaged in combat with enemy players (was 25%).
        • Death Strike Death Strike now heals for a minimum of 3.5% of maximum health when engaged in combat with enemy players (was 7%).
      • Frost, Unholy
        • [With regional restarts] Death Strike Death Strike now heals for 30% of damage taken when engaged in combat with enemy players (was 40%).
        • [With regional restarts] Death Strike Death Strikee now heals for a minimum of 5% of maximum health when engaged in combat with enemy players, down from 10%.
      • Mage
        • Arcane
          • [With regional restarts] Prismatic Barrier Prismatic Barrier now absorbs 40% less damage when engaged in combat with enemy players.
        • Fire
          • [With regional restarts] Blazing Barrier Blazing Barrier absorbs 40% less damage when engaged in combat with enemy players.
        • Frost
          • [With regional restarts] Ice Barrier Ice Barrier absorbs 40% less damage when engaged in combat with enemy players.
      • Warlock
        • Affliction, Destruction
          • [With regional restarts] Demon Armor Demon Armor now increases Stamina by 5%, (was 10%).
          • [With regional restarts] Demon Armor Demon Armor now increases Armor by 90% (was 150%).

WoW Classic

  • Razorgore the Untamed now only saves players to the raid instance if defeated after the eggs have been destroyed.


I nuovi bilanciamenti sbarcano su WOW: diversi i buff scelti dai devs!
Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.

Asus Rog
Gli articoli di questo sito sono stati realizzati utilizzando Asus ROG G701