Bug per la Feign Death: Blizzard sta investigando sul problema!
Nei giorni scorsi moltissimi utenti hanno iniziato a segnalare su WoW Classic, alcuni problemi con l’abilità Feign Death (o Finta Morte) del Cacciatore, e Blizzard ha voluto far sapere di essersi messa in azione per risolverli.
Nello specifico, sembra che questa celebre abilità, una volta usata, smetta di funzionare nel momento in cui ci giriamo o applichiamo un qualsiasi movimento al nostro personaggio. Il problema è sicuramente importante, dato che molti giocatori (specialmente quelli più abili) riescono tranquillamente ad utilizzare questa skill anche in movimento, ed a causa di questo bug non stano riuscendo a vivere l’esperienza di gioco al 100% di come dovrebbero (e vorrebbero).
Questo non sembra essere tuttavia l’unico problema, dato che una volta in Finta Morte è capitato che il personaggio perdesse l’abilità a causa del pet del Cacciatore, che attaccando dei nuovi mob cancella la Feign Death senza lasciarci scampo.
Purtroppo non sono ancora stati fatti grossi passi in avanti nella risoluzione di questo bug, anche se in Blizzard hanno recentemente confermato di essere assolutamente al corrente della situazione, e che il team di sviluppo sta già lavorando ad una soluzione che speriamo possa arrivare entro e non oltre la fine della settimana con una lista di hotfixes apposita.
Restate sintonizzati con noi per eventuali nuovi sviluppi della situazione.
Il post
Hey everybody, I wanted to take a minute to talk about Feign Death. Hunters are understandably very concerned about the behavior of such an iconic ability, with a variety of important uses, and I want to assure you that we’re aware of your reports and we’re investigating. This one isn’t easy at all. In our reference builds, many of the same behaviors that players are reporting do occur, but sometimes with slight differences in timing or consistency, which makes it really difficult to even identify a clear bug in the first place. However, despite this difficulty we have made some progress here.
The first issue is that Feign Death cancels when you move, including if you turn, and very often high-skill hunters are running from an opponent, turning to shoot behind them, and then Feign Death to drop a trap. It some of these cases, Feign Death is failing because the spell-cancel on turning is more sensitive in WoW Classic than it was in 1.12. We’ve tracked down why it’s more sensitive, and we’re testing a change now that relaxes the spell cancellation to make it less likely that you’ll inadvertently trigger this if you’re trying to stop turning to cast Feign Death. That said, if you continue turning after the cast, or keep turning during the cast, you can still cause Feign Death to be cancelled. This fix will go out soon as a hotfix.
There are other reports about it taking too long to drop combat, or having combat re-activated because your pet is getting attacked, and we’re still looking at those issues. We’re tracking a couple of leads there, but we haven’t got this bug in our sights yet, so it may take a bit more time to figure out what’s really going on here.
I’m sorry it’s not a silver bullet, but hopefully it gives you some peace of mind to know we’re listening, and still investigating the issues.
Cosa ne pensate community? La discussione è aperta!