Bilanciamenti per Eternal Palace: in arrivo NERF per Lady Ashvane e Queen Azshara!

Condividi su WhatsApp  WhatsApp

Con un nuovo post pubblicato sul forum ufficiale di World of Warcraft, il Community Manager Kaivax ha segnalato una nuova serie di bilanciamenti che riguardano alcuni encounter del raid “Eternal Palace“.

Le modifiche scelte dal team di sviluppo, riguardano interamente due specifici boss della modalità mitica ovvero Lady Ashvane e la Queen Azshara, per le quali non sono di certo stati pochi i nerf.

Prendendo ad esempio la situazione di Lady Ashvane, potremo notare come questo boss abbia ricevuto un nerf alla sua vita (del 5%), un nerf del 10% al danno periodico del Waterlogged, ed infine anche una riduzione del 10% del danno alla Rippling Wave.

Di seguito andiamo quindi a riportare il messaggio ufficiale pubblicato sul forum, con il dettaglio di tutti gli interventi programmati. Vi auguriamo una buona consultazione ed un buon divertimento.

Il post sul forum

Earlier this week, the Mythic Hall of Fame for Azshara’s Eternal Palace reached its capacity, and guilds around the world have until the next weekly reset in each region to earn their Feat of Strength. At that time, Mythic difficulty will become available to cross-realm groups.

Along with the closure of the Hall of Fame and the Achievement, we intend to make the following tuning changes during weekly maintenance in each region:

Dungeons and Raids

  • Azshara’s Eternal Palace
    • Lady Ashvane
      • Lady Ashvane’s health reduced by 5% in Mythic difficulty.
      • Waterlogged periodic damage reduced by 10% in Mythic difficulty.
      • Rippling Wave damage reduced by 10% in Mythic difficulty.
    • Queen Azshara
      • The “Stand Together!” and “Stay!” decree combination is no longer possible in Heroic difficulty.
      • Overzealous Hulk and Tidemistress health reduced by 10% in Mythic difficulty.
      • Draining Azshara’s Ancient Ward now reduces its energy by an additional 5 points in all difficulties.
      • Empowering a Ward of Power now increases its energy by an additional 5 points in all difficulties.
      • Healer-specialization characters are now less likely to be targeted with decree combinations that include “March!” in all difficulties.
      • Short Circuit now drains 10% less energy from the affected Ward in all difficulties.
      • Essence of Azeroth now has an increased duration if there are fewer than 20 players in the raid in Normal and Heroic difficulties, and lasts 30 seconds (was 25) in Mythic difficulty.

As always, we’ll let you know here if we decide to make any further changes.

Thank you very much!

Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.