Annunciati degli importanti cambiamenti per l’Hunter Marksmanship!
Una serie di nuove ed importantissime modifiche sono state segnalate sul forum di World of Warcaft da parte del Game Designer Nimox che ha voluto rendere noto quello che sarà il futuro di una specifica classe, con annessa specializzazione, del gioco.
Parliamo infatti dell’Hunter Marksmanship che sul Reame Pubblico di Prova riceverà delle modifiche al suo bilanciamento che certamente saranno apprezzate dagli appassionati di questa spec dato che ci troviamo davanti ad un generale miglioramento della mobilità del personaggio che potrà essere ora più letale ed efficiente.
L’update prevede infatti un generale miglioramento della portata del bersaglio del Marksman che ora deve preoccuparsi meno rispetto al
Il Bursting Shot ad esempio non potrà più essere schivato e lo snare sul target durerà 6 secondi, lo Steady Shot inoltre aumenterà la durata del Concussive Shot sul target di 3 secondi.
Importanti modifiche riguardano anche il Rapid Fire: durante il channeling di questa abilità potremo ora usare il Disengage mentre un’altra modifica riguarda i danni dato che adesso l’abilità continuerà a far danni al bersaglio anche se questo dovesse andare fuori LOS.
Altra interessante modifica che andrà a portare un beneficio generale alla spec è quella pensata dagli sviluppatori per il Trueshot che ora, quando attivo, aiuterà a far ricaricare molto più velocemente sia il Rapid Fire che l’Aimed Shot; inoltre, il Trueshot è stato modificato per la sua durata, che ora ci consentirà di usare più Aimed Shot e Rapid Fire mentre sarà attivo, cosa che sarà decisamente frequente dato che il suo CD è stato anche abbassato da 3 a due minuti.
Cosa ne pensate community’ La discussione è aperta!
The Public Test Realms (PTR) are seeing several changes for Marksmanship Hunters. Here’s some context on those changes.
One goal of ours for Marksmanship is proficiency in keeping targets at range in PvE and PvP situations. Marksmanship plays best when you have distance from your target, so we’re emphasizing some of the tools that help you either move a target away from you, or keep your distance.
- – Bursting Shot has had its knockback range increased, can no longer be dodged, and snares targets for 6 seconds now.
- – Steady Shot will now increase the duration of Concussive Shot on the target by 3 seconds. This will work on a Concussive Shot from any friendly Hunter, not just your own Concussive Shot.
Rapid Fire has had some usability problems in PvP. Most other channeled spells will continue to deal damage when your target runs behind a pillar and breaks line of sight, but Rapid Fire requires constant line of sight. We’re changing that, and now it will behave like almost every other channeled spell that players cast, and will continue to damage a target, even if the target is no longer in line of sight. We also think it’s cool to be able to use Disengage while channeling Rapid Fire, so now you can.
Aimed Shot is a driving force behind a significant amount of the damage a Marksmanship Hunter deals. There are a lot of different stacking bonuses you can get from various Talents and Azerite Armor that can swing the damage of Aimed Shot by a huge amount. Some of these bonuses are entirely uncontrolled, which made Aimed Shot an unreliable source of damage. We want Aimed Shot to feel like an impactful and more reliable source of damage, so:
- – Careful Aim is now a guaranteed bonus to Aimed Shot damage against targets above 80% health or below 20% health.
Trueshot has changed a lot over the years, but it’s currently not a very exciting button, and it could feel much more impactful when you use it. We like that it makes your Aimed Shot cast time reduced, so we’re keeping that, and it now additionally causes your Rapid Fire and Aimed Shot abilities to recharge significantly faster while Trueshot is active. The new version of Trueshot is a significant pacing change for its duration, allowing you to cast multiple Aimed Shots and Rapid Fires during its duration. We’re also lowering its cooldown from 3 minutes to 2 minutes.