Questa sera al 99% verrà pubblicata la nuova patch di Overwatch

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Come molti di voi sapranno oggi inizia ufficialmente l’evento del Capodanno Lunare su Overwatch, grazie al quale saranno presto disponibili diverse nuove skin e, molto probabilmente, anche una nuova patch.
L’ultima patch pubblicata sul PTR è stata infatti ufficialmente sospesa oggi ed è quindi quasi scontato che questa sera tutte le modifiche annunciate il 7 di Gennaio saranno definitivamente implementate anche sulla versione live del gioco.

Hi Everyone, Thanks for helping test Overwatch on the PTR. This PTR test is concluded at this time and we have turned off access to the PTR.

Ricordiamo che le modifiche scelte da Blizzard per il PTR dovrebbero portare un duro colpo alla strategia Goats dato che vi sarà un generale nerf per la riduzione del danno sull’armatura, e due specifici interventi al Rally di Brigitte ed al Defense Matrix di D.Va mentre Reaper riceverà un importante update che lo renderà molto più pericoloso del solito.

Cosa ne pensate community? Siete pronti a dare il benvenuto al nuovo evento ed alla nuova patch? Vi ricordiamo che per vedere le nuove skin vi basterà cliccare uno dei link di seguito: ReaperTracerZenyattaOrisaBrigitteReinhardtTorbjornHanzo

Overwatch PTR Patch Notes – January 7, 2019

A new Overwatch patch is currently in development and now available for testing. To share your feedback or report and issue, please post in the PTR Feedback 479 or PTR Bug Report 52 forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes will also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and therefore will only reflect changes coming specifically to that platform.

HERO UPDATES

General

  • Damage reduction from armor reduced from -5 to -3

Developer Comments: Before this change armor reduced all incoming damage by up to 5, maxing at half of the normal amount. This change reduces the damage reduction to 3, while still capping at half. This change will be mostly noticeable on heroes that fire quickly or in a burst of shots (such as shotguns), and which do more than 6 damage per shot. For example, Soldier: 76’s Heavy Pulse Rifle will now do 16 damage per shot to armor, up from 14, an increase of 15%. Armor was a bit too strong overall, especially when being healed quickly and often. This change will help more heroes fight against higher armored enemies.

Brigitte

  • Rally
    • Now has a maximum duration of 30 seconds

Developer Comments: Sometimes Rally could cause a snowballing effect where it was too difficult to deal with the increased health of Brigitte’s allies before she built up another one. This change puts a cap on how long her Rally effect can last to make it a bit more manageable in those situations.

D.Va

  • Defense Matrix
    • Cooldown increased from 1 second to 2 seconds

Developer Comments: This change allows D.Va’s enemies to try to play around her Defense Matrix by increasing its downtime between uses.

Reaper

  • The Reaping
    • Life steal increased from 30% to 50% of damage dealt

Developer Comments: Reaper’s passive is one of the main tools he has which allow him to play aggressively when near his enemies. This change allows him to keep the pressure up as long as he can stay near his enemies enough to keep dealing damage. This change is particularly effective versus tanks, as they tend to do less damage than damage heroes, and also take more damage from his Hellfire Shotguns due to their larger hit volumes.

Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.