nerf ashe

Overwatch, online dei nuovi nerf per Ashe

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Nuova patch annunciata per il competitivo di Overwatch: sotto la lente degli sviluppatori finiscono, tra gli altri, anche Ashe ed Orisa.

Con un nuovo post pubblicato direttamente sul forum ufficiale, i dev di Overwatch hanno segnalato una lunga serie di interventi, tra cui un nerf in arrivo per Ashe e la sua Dynamite, ma anche un ottimo buff per McCree e per svariati altri eroi dello sparatutto Blizzard.

Partendo proprio dalla Dynamite di Ashe, è stato deciso di ridurre il danno della sua esplosione da 75 a 50, un deciso nerf che andrà sicuramente a ridurre le potenzialità di questo personaggio. Per Baptiste è stato scelto di ridurre il costo della ultimate di un pesante 15%, mentre per McCree sono arrivati buff alla durata della sua Flashbang ed alla distanza utile del Combat Roll.

Dei lievi buff sono in arrivo poi anche per Orisa, che trova un aumento della sua armor generale ed un aumento della velocità dei proiettili della sua Fusion Driver; mentre i bilanciamenti per Roadhog e l’introduzione della Coda Ruoli 2-2-2 nella modalità sperimentale vanno a completare tutte le note della patch pubblicata circa 18 ore fa sui server live.

Ecco i dettagli.

EXPERIMENTAL MODE

The next experiment begins! This time we’re hoping to get your feedback on some balance updates. We’re using the 2-2-2 Role Queue ruleset so that you can get a feel for how these balance changes might affect the live game.

HERO UPDATES (ONLY IN EXPERIMENTAL)

Ashe

Dynamite

  • Explosion damage reduced from 75 to 50

Developer Comments: Ashe is still a bit too powerful, but we’d like to keep her rifle feeling impactful so we’re taking some power out of her Dynamite ability.

Baptiste

Amplification Matrix

  • Ultimate cost decreased 15%

Developer Comments: Baptiste generates a majority of his ultimate charge through area-of-effect healing. As we reduced area healing values recently, we’re also scaling down the cost of his ultimate.

McCree

Combat Roll

  • Can now be activated in the air
  • Distance increased 20%

Flashbang

  • Stun duration increased from 0.7 to 0.8 seconds

Developer Comments: After scaling down the damage output of McCree’s primary fire, we’re looking to give back a bit of power through improvements to his abilities.

Orisa

General

  • Base armor increased from 200 to 250

Fusion Driver

  • Projectile speed increased from 90 to 120

Developer Comments: Increased projectile speed will help Orisa’s weapon feel more responsive, reducing the need to lead targets. We found that recent adjustments to Orisa’s abilities were more impactful than we originally anticipated and have increased her armor to compensate.

Roadhog

Chain Hook

  • Now pulls targets 0.5 meters closer (3.5 meters down to 3.0 meters)

Developer Comments: After the last round of shotgun improvements, Roadhog’s Chain Hook combo still wasn’t effective against some of the smaller enemy heroes. This change pulls targets closer to melee range for swifter, more reliable combo execution.

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Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.

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