Path to PRO di Overawatch: 2.5 Milioni di Dollari in palio nel Contenders 2020!

Condividi su WhatsApp  WhatsApp

Con un nuovo annuncio pubblicato direttamente sul sito ufficiale della Overwatch League, lo staff di Blizzard ha voluto condividere le prime informazioni riguardo il Path to PRO e la situazione che riguarderà il Contenders nel 2020.

Non è la prima volta che si parla dei cambiamenti che riguarderanno il Contenders e l’Open Division, ma per la prima volta da quando sono state annunciate le modifiche per il Path to Pro di Overwatch abbiamo finalmente chiaro cosa vedremo in più il prossimo anno. Tanto per cominciare un montepremi del tutto rinnovato, che salirà fino a 2.5 Milioni di Dollari da distribuire tra le varie squadre che vinceranno le tappe della competizione.

Abbiamo inoltre saputo che per il 2020 verrà rimosso l’obbligo di residenza per i giocatori delle squadre (il limite resterà però per il campionato cinese) e che le academy dei team della OWL potranno avere fino a 4 giocatori a “doppio tesseramento”, valore raddoppiato rispetto al numero massimo consentito fino all’anno scorso.

Per quanto riguarda le sfide, c’è da dire che inizieranno il prossimo 6 Gennaio e la prima fase si estenderà fino al 26 del primo mese dell’anno mentre a distanza di un mese esatto inizierà il primo Contenders Trial Tournament.

Nel 2020 inoltre, avremo due stagioni separate per ogni regione di gioco, ed ognuna di queste stagioni sarò caratterizzata da 4 Contenders trials e da 4 tornei Contenders, al termine dei quali inizierà la fase finale. In questa, le 8 squadre che avranno accumulato più punti si sfideranno in un girone a doppia eliminazione, con le partite che si svolgeranno in formato “Bo5” (mentre il grand final si giocherà in Bo7).

Gli HSL Esports hanno vinto il Contenders Europeo!

Di seguito andiamo quindi a riportare tutti i dettagli sulle novità che riguardano il Contenders ed in generale il Path To Pro. Vi auguriamo una buona consultazione ed un buon divertimento a tutti.

Il post ufficiale

Back in October, we gave fans an early peek at what Overwatch Contenders will look like in 2020, outlining the changes that we’ve made in order to continue fostering up-and-coming talent and provide players with more opportunities to compete. Contenders will move to two full seasons comprising bi-weekly tournament series and a point-based regional playoff qualification, and both Contenders Trials and Open Division will run on complementary schedules, creating a more tight-knit Path to Pro ecosystem.

Now we’re ready to share more details on the new format, schedule, prizing, and Open Division; broadcast details will be announced at a later date.

General Updates

  • North America will consolidate into a single region.
  • Overwatch League academy teams may now dress up to four (4) two-way players at one time, up from two in 2019.
  • We’re removing the residency requirement policy in 2020. Contenders teams may play any number of players from any region, so long as other roster requirements are met. Residency requirements will remain in place for Contenders China only.
  • The preliminary double-elimination seeding tournament, which will determine initial seeding into the new Contenders system, will run from January 6–26.
  • The first Contenders Trials tournament will take place the week of February 24.
  • The 2020 Overwatch Contenders program will feature a US $2.5 million prize pool.

Tournament Format Details

In 2020, there will be two seasons in all regions of Overwatch Contenders. Each season will consist of four (4) Contenders Trials tournaments and four (4) Contenders tournaments, ultimately leading to a regional playoff bracket. Teams can accumulate points for regional playoff qualification through Contenders tournaments only.

The points system is as follows:

  • 1st place—100 points
  • 2nd place—50 points
  • 3rd-4th place—35 points each
  • 5th-8th place—20 points each
  • 9th-12th place—10 points each

2020Path-to-Pro-Seasonal-Overview-v2.jpg

At the conclusion of the fourth week of Contenders, the top eight teams by points will qualify for a double-elimination regional playoff bracket. Playoff matches will follow a first-to-three format until the Grand Finals, which will be a first-to-four format. Top finishers in each region may qualify for international events such as the Atlantic and Pacific Showdowns and the Gauntlet.

Open Division

The upcoming season of Open Division will be played in a format that feeds teams into Contenders Trials four times a year. Players of all skill ratings can participate in Open Division, and registration will open shortly. Visit the Open Division page and select your region for more details.


Path to PRO di Overawatch: 2.5 Milioni di Dollari in palio nel Contenders 2020!
Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.

Asus Rog
Gli articoli di questo sito sono stati realizzati utilizzando Asus ROG G701