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Nuova patch nel PTR: ecco l’High Precision Mouse Input

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Con una nuova lista di note della patch gli sviluppatori di Overwatch hanno presentato alcune novità ed una lunga serie di interventi che hanno colpito sia gli eroi sia altri aspetti del gioco.

Tra le principali modifiche scelte da Blizzard, troviamo il fatto che è stata aggiunta la nuova opzione dell’High Precision Mouse Input, grazie alla quale potremo abilitare i mouse che hanno un polling rate molto alto (il polling rate sarebbe il numero di volte al secondo che il mouse comunica la sua posizione al pc), e poi anche una lunga serie di interventi hotfixes che oltre alla mappa Nepal e Volskaya, ha anche riguardato il Workshop ed alcuni eroi.

La patch riguarda ancora il Reame Pubblico di Prova (o PTR), e tutte le modifiche resteranno sul server di test per qualche giorno prima di sbarcare sul live, almeno fino a quando non saranno state tutte abbondantemente testate.
Di seguito andiamo a vedere tutti i dettagli in questione, vi auguriamo una buona consultazione ed un buon divertimento.

Le note della patch

GENERAL UPDATES

New Gameplay Option: High Precision Mouse Input

Enabling this option will allow Overwatch to use your mouse’s native polling rate when determining exactly where to shoot. Note: There may be a slight performance cost to enabling this option.

WORKSHOP UPDATES

New Workshop Features:

  • Variable Renaming
  • Increased number of allowed variables up to 128
  • Autosave Preset

New Workshop Values:

  • Custom String
  • All Tank Heroes
  • All Support Heroes
  • All Damage Heroes
  • Map
  • Current Map
HERO UPDATES

General

  • Mei’s Icewall, Baptiste’s Immortality Field, and Sigma’s Gravitic Flux will now more heavily prefer edges over placing as far away as possible
BUG FIXES

General

  • Fixed a bug that made it not possible to bind Left-Click to forward movement
  • An appropriate error now appears when trying to accept a friend request after you have reached your limit
  • Fixed a bug with spectating that caused “Next Player” and “Previous Player” controls to be reversed when using a controller
  • Fixed a bug where sometimes explosion effects would not play for projectiles (like Pharah Rockets or Junkrat Grenades)

Workshop

  • Fixed an issue preventing the Balanced Mystery Heroes preset from including Sigma
  • Fixed issues preventing Dummy Bots from being used in Elimination
  • Fixed an issue preventing the Communicate action from working on Dummy Bots
  • “Is Dummy Bot” now returns the correct value when given an argument other than “Event Player”
  • Fixed an issue preventing ray casts from colliding with certain objects
  • Fixed issues with certain colors not working properly with HUD Text, In-World Text, and Create Icon
  • Fixed an issue preventing Set Objective Description from working
  • Fixed some discrepancies with Point Capture Percentage between certain modes
  • Fixed an issue preventing rules from being properly disabled if the player target was a hero
  • Fixed an issue preventing Soldier: 76 dummy bots from being able to Sprint
  • Fixed an issue preventing null entities returned from Ray Cast Hit Player from being equivalent to null
  • Fixed an issue preventing Disallow Button from disabling the Interact Button
  • Fixed a bug where accessing other menus while in the Workshop caused any recent unsaved changes to be lost
Maps
  • Volskaya – Removed a gap in the walls near point B that allowed D.Va bombs to kill players behind walls
  • Nepal: Sanctum – Removed a tiny gap in the windows near the capture point on Nepal: Sanctum that allowed D.Va bombs to kill players behind walls

Heroes

Ana

  • Fixed a bug that caused Ana’s legs to twitch when her Pharaoh skin is equipped
  • Fixed a bug where the syringe would be visually missing in her Sleep Dart pistol after the first use

Doomfist

  • Fixed a bug where Seismic Slam’s damage indicator was overlapping the reticle if a custom reticle was being used

D.Va

  • Fixed a bug that could cause the wrong icon to display in the kill feed when D.Va denies an enemy’s ultimate with her Defense Matrix

Moria

  • Fixed a bug that could cause Moira’s Right-Click sound to be behind you rather than in front

Roadhog

  • Fixed a bug where Chain Hook could sometimes incorrectly connect with Symmetra’s Teleporter, Ashe’s Dynamite, and Junkrat’s Steel Trap and Concussion Mine

 

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Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.