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Altra patch nella Sperimentale: Torbjorn e Roadhog nel mirino

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Roadhog Balance Update – Con una nuova serie di modifiche gli sviluppatori di Overwatch hanno presentato degli interventi nella modalità sperimentale del gioco, che dovrebbero quindi trovare presto spazio anche all’interno del server live.

Stiamo specificatamente parlando di alcune modifiche atte a rendere le armi degli eroi Ashe, Doomfist, D.Va, Reaper, Roadhog e Torbjorn molto più equilibrate e facili da controllare, con anche un ulteriore intervento che riguarda più nel dettaglio gli ultimi due personaggi citati.

Gli sviluppatori hanno infatti scelto di ridurre il danno del proiettile della Scrap Gun da 7 a 6, mentre per quanto riguarda Torbjorn è stato scelto di aumentare il recovery della Rivet Gun da 0.6 a 0.8, e di aumentarne anche il danno da 10.5 a 12.5.

Ecco di seguito le note complete pubblicate sul sito ufficiale:

EXPERIMENTAL MODE

The next experiment begins! This time we’re hoping to get your feedback on some balance updates. We’re using the 2-2-2 Role Queue ruleset so that you can get a feel for how these balance changes might affect the live game.

HERO UPDATES (ONLY IN EXPERIMENTAL)

General

  • Shotgun patterns no longer apply random rotation. This will affect the following heroes:
    • Ashe
    • Doomfist
    • D.Va
    • Reaper
    • Roadhog
    • Torbjörn

Developer Comments: We’re making weapons that utilize shotgun patterns more reliable by removing the random rotation applied to each shot. Individual pellets within the shot will still have a tiny amount of variance to their firing angle for the sake of the shotgun weapon feel, but this change will provide significantly more control over aiming these weapons.

Roadhog

Scrap Gun

  • (General) Projectile damage reduced from 7 to 6 (150 total per shot)

Developer Comments: When combined with the changes to shotgun patterns, we’re looking to keep Roadhog’s Chain Hook combo reliable, but not overly powerful against heroes with higher health pools.

Torbjörn

Rivet Gun

  • (Secondary Fire) Recovery increased from 0.6 to 0.8 seconds
  • (Secondary Fire) Damage increased from 10.5 to 12.5 per projectile (125 total per shot)

Developer Comments: This change to Torbjörn’s secondary fire is aimed at giving it a stronger role at close range. We’re hoping this change allows each shot to feel more impactful, since it has a larger burst. To keep this change in line, we’ve also reduced the damage-per-second.

Cosa ne pensate di queste informazioni?
La discussione, come sempre, è assolutamente aperta!

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Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.

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