Novità in arrivo per Clash e Teemo su League of Legends

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Lo scorso 30 Agosto il Design Director di League of Legends Riot Meddler ha reso note alcune interessanti novità che riguardano il futuro di alcuni specifici contenuti del titolo.

Prima di ogni altra cosa è da segnalare il fatto che la modalità Clash potrebbe presto diventare disponibile con una Beta lanciata a livello globale: i recenti test effettuati alla modalità Clash su diversi server hanno tutti generato dei feedback assolutamente positivi ed incoraggianti. Meddler ha quindi affermato che se anche i test di questa settimana andranno in porto in modo regolare si potrà sperare di vedere in azione Clash entro pochi giorni, magari già dalla prossima settimana.

Le modifiche a Teemo

Per quanto riguarda Teemo invece, Meddler ha segnalato alcune modifiche che potrebbero presto “bilanciare” meglio questo celebre personaggio: nello specifico si parla di alcune modifiche che giungeranno con la patch 9.18 che non dovranno riguardare per forza dei miglioramenti o dei peggioramenti nelle statistiche delle abilità.

Teemo diavoletto

Secondo l’opinione di Meddler infatti, gran parte delle modifiche in arrivo per Teemo sono state decise per rendere più chiare e comprensibili alcune meccaniche del personaggio, cosi da evitare situazioni di frustrazione date dalla mancata comprensione di una data situazione (sia per chi usa Teemo, sia per chi lo subisce).

Ad esempio, con la nuova patch potrebbero rendere molto più visibili con una luce verde chiara tutti gli obiettivi colpiti dalla nostra Q, o il fatto che la W avrà un timer decisamente più chiaro per indicarne la durata rimanente.

Piccoli hotfixes in arrivo anche su TFT

Inoltre, con la prossima patch potremmo anche vedere una serie di hotfixes per l’intelligenza artificiale della modalità TFT, anche se come specificato dal Design Director stesso ad inizio post, tutte queste modifiche non sono ancora certe e sicure al 100% ma potrebbero subire delle modifiche prima del loro rilascio ufficiale.

Di seguito andiamo a riportare il messaggi completo pubblicato da Riot Meddler, augurandovi una buona consultazione e dandovi appuntamento al prossimo aggiornamento!

Il post

Hi folks,


Usual Disclaimers

These posts will often contain talk about future work we’re doing, or planning to do, that isn’t yet guaranteed to ship. The nature of the work could change or, depending on what we discover, projects mentioned may get delayed or even stopped. If you’d like to see a Tweet whenever a new one of these posts goes up: https://twitter.com/RiotMeddler


Clash

We’ve now run tests of the new Clash system in Turkey, Latam South and, just this last weekend, NA. They’ve gone really well overall. In the NA test we did see some significant lag spikes in a few games, digging into it those were caused by some new server hardware that needed to be configured slightly differently than the existing hardware. We’ve corrected that so, fingers crossed, shouldn’t be seeing that issue again.

Looking to the future we’ll have some more details about next tests in other regions in an Ask Riot post next week. Assuming those go well we’ll then be looking at a global beta in every region.


Teemo changes in 9.18

We’ve got some Teemo changes coming in 9.18. They’re based in part off some of the larger Teemo work we explored earlier in the year. Focus here however is more on useability/clarity and fixing some points of unneeded frustration, rather than attempting to reshape his strengths and weaknesses a bit as well. Details:

Q

  • Blinded enemies now have a light green tint on their screen to make it clearer they’re blinded

W

  • Now has a clearer timer for remaining duration of the buff

R

  • Shrooms now check for nearby enemies more frequently. They should feel a bit more responsive in general. Also ensures enemies moving really quickly can’t pass through some of their area without triggering them.
  • Shrooms no longer detonate on Scuttlecrabs who aren’t in combat. Makes keeping shrooms in the river much more practical.
  • Shrooms can bounce off other shrooms multiple times, letting you deploy them a bit further away in some circumstances.
  • Max ammo’s now 3/4/5, increasing late game relevance a bit

Initial thoughts on 9.17 balance

Early days, a few initial thoughts though:

  • Panth seems to be performing pretty solidly now post buffs. No plans to add further power to him right now as a result, keeping an eye too to make sure we haven’t now made him too strong.
  • Ryze currently seems to be doing quite well in solo queue, especially compared to his historical average. Feeling really glad we went with only one of the buffs we were testing during 9.17 development as a result.
  • Aurelion Sol and Kayle are both looking a bit weaker statistically. Both have had moderate changes to how they’re optimized though and are getting a lot more play than previously. Giving them some time to settle as a result. Wouldn’t be at all surprised if they’re stronger on 9.17 than before even if it takes a bit more time for that to become really clear.

TFT AI bugs

We fixed some TFT AI bugs in 9.17 that should address at least a fair number of cases of units freezing up in the middle of combat. We’re still looking into some other possible issues, including around melee unit pathing. If you’re still seeing units freeze feedback/details much appreciated, getting those issues addressed is one of our priorities for TFT.

Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.