250 punti vita e nerf alla durata delle Stun del 50% in IRON TRIALS ’84: ecco i dettagli!

250 punti vita e nerf alla durata delle Stun del 50% in IRON TRIALS ’84: ecco i dettagli!

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Nerf Stun e più punti vita – Pochi minuti fa è stato condiviso dagli sviluppatori di Activision il dettaglio relativo alla nuova modalità competitiva chiamata IRON TRIALS ’84 (in italiano Prove di Guerra ’84, ndr). 

Oltre alle informazioni che erano già state condivise nel corso della giornata di ieri con tutti i lettori interessati (cliccando qui troverete lo speciale dedicato a questa modalità), vogliamo quindi andare a vedere tutte le ultime novità segnalate dai devs riguardo a questa modalità a tempo.

Grazie all’ultimo aggiornamento pubblicato sul sito, abbiamo ad esempio scoperto che la questione del TTK decisamente aumentato si risolverà in dei punti vita base più che raddoppiati, con gli operatori che passeranno da 100 a 250 PF: in pratica, ogni operatore avrà tanta vita base quanta ne ha nelle modalità normali con tutte e tre le corazze equipaggiate.

Aggiungendo le 3 corazze si arriverà quindi ad avere ben 400 punti ferita (250 base + 150 per i 3 scudi)…quasi il doppio rispetto a quanti ve ne sono nella modalità normale.

Inoltre, tutti gli effetti delle granate Stun verranno ridotti del 50%, e quindi si dimezzerà il tempo in cui il nostro operatore non sarà utilizzabile perchè stordito. Non vi saranno camion o elicotteri, ed il lancio dell’equipaggiamento, che ricordiamo sarà anche l’unico modo per ottenere i loadout visto che non vi saranno i lanci “gratis” ad inizio partita, vedrà il suo costo aumentato da 10 a 15K Dollari.

Tutta la modalità si potrà inoltre giocare solamente in formato coppie, ed i devs hanno assicurato che non vi saranno più scomode situazioni per le quali, una volta atterrati su Verdansk, si avranno a disposizione solamente armi comuni con piccoli caricatori: ogni singola arma “common” sarà infatti provvista di un allegato relativo alle munizioni, cosi da garantire a tutti i giocatori una minima competitività su tutte le armi.

Andiamo a vedere tutti i dettagli, ricordandovi che la modalità sarà disponibile nelle prossime ore o al più tardi entro la mattina di domani.

Within its first year, Warzone had over 100 million players drop into over 28 billion matches. Most of those matches were in a traditional Battle Royale mode, where claiming victory — even just once in a player’s career — is a badge of honor.

Of course, the most elite Warzone players may no longer see a standard victory as an achievement, as they become part of their daily routine. Some have even challenged themselves to get a three-digit single-game elimination count, or enter Trios and Quads lobbies as a true one-person army, going against the odds to still beat up to 149 other Operators.

For those players who consider themselves a true Tier One Operator, Raven Software presents your next challenge: Iron Trials ’84.

This variation on a traditional Warzone Battle Royale is custom-made for highly competitive players. If you envision yourself and your squad playing in the World Series of Warzone one day — or maybe you’re already a competitor looking to silence some doubters in public — then Iron Trials ’84 can be your proving ground.

From its rules to our strategies for earning an exclusive Calling Card through victory, this is Iron Trials ’84.

Iron Trials ’84 Rules

At its core, Iron Trials ’84 is a Battle Royale game mode — the last team standing wins, the Circle Collapse shrinks the playable area to promote engagements, and those who die earlier in the game have a chance to respawn if they win a duel in the Gulag.

However, there are numerous fundamental changes to this traditional formula within this game mode. All of them are meant to give players the chance to prove themselves as truly elite Operators — here’s what they are specifically:

General

Match Duration & Circle Collapse: Round Timers have been decreased by 12% and the speed of the Circle Collapse has been increased by 12%. This shaves about two minutes off a typical match time compared to a normal Battle Royale.

Loadouts: No free Loadout Drops — those who want to use their custom-built weaponry and gain access to Perks will need to purchase one at a premium.

Vehicles: Only ATVs and Dirt Bikes are available.

Buy Stations: Elite Operators are known to be high rollers. The Buy Station increased their prices accordingly:

  • Armor Bundle: $1,500 to $2,000
  • Gas Mask: $3,000 to $4,000
  • Cluster Strike: $3,000 to $4,000
  • Precision Strike: $3,500 to $4,500
  • Self Revive: $4,000 to $5,000
  • UAV: $4,000 to $6,000
  • Loadout Drop Marker: $10,000 to $15,000

Melee: Melee Finisher Damage has been removed. Settle the score with lead.

Operator

Base Health: Compared to a normal match, all players’ base health is increased from 100 to 250.

Heallh Regeneration: The regen delay timer has been increased from 5 to 7 seconds and regen per second has been decreased from 120 per second to 40. It may be wise for players to reconsider preferred Perks and Equipment.

Starting Equipment: Players drop in with a .44 Magnum and a Sledgehammer.

Loot

Loot: The item pool for Supply Boxes and items found on the ground have been significantly altered from that seen in standard play. This mode also emphasizes the importance of scavenging to survive – having a knowledge of where to find boxes and being able to complete multiple Contracts are two general Warzone skills that become even more useful in Iron Trials ‘84.

Basic Attachments: Common weapons will start with an attachment – most to provide their max magazine size.

Rarity Spawn Rates: Epic and Legendary weapons are now harder to find. Players will have to open a few more boxes than usual to find what they’re looking for.

New Rarity – Classified: These Black Ops Cold War weapons will spawn with a few more attachments than usual – more than the standard five. That said, good luck finding one.

Killstreaks: Drop rates have been reduced. Time to stop spamming UAVs and to start putting those senses to the test.

Cash Spawns: Larger piles of cash are rarer. Players will have to stay on top of scavenging for cash if they plan to afford a Loadout.

Field Upgrades: No Dead Silence. No Stopping Power Rounds. Period.

Equipment

Sniper Rifles: A single headshot from a Sniper Rifle will only down an enemy if they are within 30 meters. This gives time for those on the receiving end of a longshot to react – the most elite snipers will be able to adjust their strategies accordingly and still dish out lethal damage at long range with precise follow-up shots.

Stun Grenades: Decreased the stun effect duration by 50%.

Medical Syringes: Decreased the regeneration rate by 50%. Players will find that this piece of tactical equipment is still quite effective despite this change, especially given altered health regeneration rules.

Gulag

Loadouts: No akimbo. No semi-auto or fully auto Shotguns. Limited selection of Tactical Equipment. It’s down to the bare essentials and the will to survive.

Redeployment: If players happen to survive their Gulag match, they’ll redeploy with whatever equipment is leftover from that fight. Be mindful of those resources.

Playlist

Duos: We’re limiting the squad size in order for players to really feel the impact of the increased Time-to-Kill. You only get to pick one squadmate… so choose wisely and watch each other’s backs.

Iron Trials ’84 Tactics

The Iron Trials ’84 meta may be far different than that of a regular Battle Royale, as a longer time-to-kill (TTK) due to increased player health is a game-changer when choosing a Loadout.

Before you can even pick up a Loadout, finding Supply Boxes and scavenging better tools for engagements is beyond crucial in the game’s opening moments. Knowing how to use most of Warzone’s weaponry can be a game-changer, as the increased cost of Loadout Drops — and the lack of the two free ones dropped during the match — may force you to use armaments found in Verdansk for the entire match.

Like a traditional Battle Royale, getting that Loadout Drop is a catalyst for coming out on top. However, given the health increase and direct nerfs to specific items, such as the Sniper Rifle, you may have to change those Custom Loadouts.

What to alter in those Loadouts is entirely up to you — and of course, the community that will try and crack the Iron Trials ’84 meta code. On one hand, weapons with a high fire rate, such as the MAC-10, could be great for consistently pumping in damage against higher-health opponents. However, this does not leave the high-damage, yet slower-firing weapons like the EM2 in the dust; those who can effectively score headshots could find them even more effective than the fast-firing “bullet hoses,” especially when trying to fill the massive Sniper Rifle–sized gap in long-range combat.

Stasera al via i mondiali di WARZONE: segui la diretta con noi!

Speaking of Sniper Rifles, that specific headshot nerf for Iron Trials ’84 may throw the traditional bolt-action meta into a tailspin. At longer ranges, a sharpshooter must be able to hit several shots in succession to take down a target, which may increase the use of semi-auto Sniper Rifles — yes, even the Soviet workhorse from Call of Duty®: Modern Warfare® that many overlook.

No matter the weapon, communication within a squad and quick play are ultimately what separates the Iron Trials ’84 victors from the pack. Remember that the Circle Collapse will roll in quicker than usual, and always keep “the numbers” game in mind — and, no, we don’t mean the event that’s taking place next week — a full squad is better than a solo player, so work together to defeat the opposition.

If you’re struggling to win Iron Trials ’84, head back into traditional Battle Royale to get some practice, especially in the Gulag. While all the rules won’t be active in a normal game, learning where Supply Boxes are, knowing what Gulag strategies may work best, and spending more time using those Custom Loadouts you built for the trials can provide some worthwhile training for the whole squad.

And remember: just one win in Iron Trials ’84 awards you with a badass Calling Card. Remember to put it on your profile with pride, as not many players will be able to boast about conquering one of the toughest experiences in Warzone to date.

Top Five Tips for the Trials

1. Think Before You Leap. Before even getting a single boot on the ground during an Iron Trials ’84 match, knowing where to drop is a vital first step of a winning strategy. Consider the lack of vehicles and increased circle speeds, as well as the scarcity and increased cost of Gas Masks, when trying to determine where you and your duo should land – it may be wiser to drop towards the center of the first circle, but know that plenty of other duos may have the same idea.

2. Harder to Hit a Moving Target. Increased health results in a longer time of engagement. Try using micro-movements, such as going prone, sliding, and strafing, to throw off an opponent’s aim, but remember to keep yours steady enough to win the fight!

3. Search, then Destroy. In the beginning of an Iron Trials ’84 match, make it a point to scavenge  or as many Supply Boxes and Contracts as possible. The Cash drops and rewards are crucial for eventually getting that more-expensive Loadout Drop, and the weaponry found in those boxes and after completing Contracts is even more important to survival — it may be all you have for the match if the squad cannot round up enough cash for a drop.

4. Reconsider Those Loadouts. From increased health to direct and indirect changes to several Loadout items, consider changing a few Custom Loadouts for Iron Trials ’84. Try a variety of weaponry and see what the community is using to model your Loadouts accordingly, but above all else, do not be afraid to use armaments that feel most comfortable to your personal playstyle, even if they are not part of the current meta.

5. Communicate. Communicate. Communicate. Iron Trials ’84 is all about a squad’s ability to combine their strengths to overcome a more challenging version of a typical Battle Royale. Use your microphone or text chat, and utilize the Ping System to mark targets, objects, and drop-in locations for your squad. Everyone on the squad is in this together: leave no Operator behind, and you’ll be on your way to earning that exclusive Calling Card.

 

Cosa ne pensate community? La discussione, come sempre, è assolutamente aperta!

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Il nuovo evento Infil Strikes stravolge Rebirth Island

Il nuovo evento Infil Strikes stravolge Rebirth Island

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19/04/2024 17:46 di Marco "Stak" Cresta
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Con l’aggiornamento settimanale abbiamo assistito al rilascio di un nuovo attesissimo evento in quel di Rebirth Island.

Da mercoledì sono infatti regolarmente entrati in rotazione gli Infil Strikes, degli eventi che sporadicamente possono stravolgere una parte dell’isola di Rebirth. Come accennato anche in un precedente speciale dedicato (lo troverete cliccando qui), questi Infil Strikes riguarderanno una delle seguenti zone: il FARO, il tetto di PRISON o la Torre Idrica.

Con l’Infil Strikes attivo, ad inizio partita (mentre siamo ancora sull’AC-130) noteremo che una delle tre zone sopra citate verrà bombardata e distrutta. L’intera zona colpita cambierà radicalmente il suo aspetto, e presenterà ai player una zona sostanzialmente “nuova” in cui giocare.

Se la distruzione della Torre dell’Acqua sembra quella meno “interessante” a livello di gameplay (se non il fatto che ci saranno “meno cecchini” in azione), lo stesso non si può dire di Faro e Prison, i cui “cambiamenti” promettono di garantirci un gameplay fortemente rinnovato in quel di Rebirth.

Intro con Infil Strikes su Rebirth Island – Warzone

Ancora non sono giunte molte testimonianze riguardo all’Infil Strikes, con i devs che stanno effettivamente “centellinando” la presenza dell’evento in lobby. Speriamo ovviamente che l’introduzione di questi “mega eventi” non influisca negativamente sulla stabilità/connessione dei server, come invece accaduto in passato.

Vi siete già imbattuti in questa tipologia di evento? Cosa ne pensate community degli Infil Strikes?

Fateci sapere cosa ne pensate con un commento sul gruppo, o mandateci le vostre clip più assurde con Infil attivo. Selezioneremo le migliori e le mostreremo a tutti i player che quotidianamente consultano i nostri speciali.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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Warzone, anche MP5 e Vaznev tra le TOP SMG da giocare: ecco tutti i LOADOUT

Warzone, anche MP5 e Vaznev tra le TOP SMG da giocare: ecco tutti i LOADOUT

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19/04/2024 13:01 di Marco "Stak" Cresta
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Speciale Loadout – Nel meta close range di Warzone tornano protagoniste svariate armi del passato (più o meno recente, ndr) come la piccola Vaznev o la mai dimenticata MP5.

Armi di vertice durante l’era Modern Warfare 2, entrambe queste mitragliette godono oggi di alcuni nuovi loadout che possono concretamente riportare Vaznev ed MP5 al vertice del meta di Warzone. Per quanto riguarda la Vaznev-9K, andremo a vedere una classe estremamente precisa (e decisamente letale) proposta dal noto Velox.

La Lachmann Sub invece (o MP5, ndr), è tornata alla ribalta nelle classi di svariati top player mondiali… Ed in questo caso andremo a svelare il loadout usato dal campione del mondo in carica DiazBiffle per devastare una lobby su Rebirth Island.

Oltre alle due armi citate sopra però, che sono assolutamente valide come alternative “di livello”, mediante questo speciale andremo a vedere anche due tra le più recenti versioni per altre due armi di vertice del meta close range…

MP5, Vaznev, ma anche AMR-9 e Striker-9 tra i “top loadout del giorno” di Warzone

Parliamo dell’AMR-9 e della Striker-9, due pistole mitragliatrici che si ritrovano ormai da mesi nella “top” delle migliori armi del gioco, e che vantano entrambe una discreta popolarità tra i “pick” dei giocatori.

armi close range warzone Striker-9 – Top Loadout distanza ravvicinata Warzone di Booya
armi close range warzone AMR-9 Top Loadout distanza ravvicinata di TheKoreanSavage
armi close range warzone Vaznev 9K Top Loadout distanza ravvicinata di Velox
armi close range warzone Lachmann SUB (MP5) Top Loadout distanza ravvicinata di DiazBiffle

Cosa ne pensate dei 4 loadout svelati in questo speciale community? Una di queste classi ha maggiormente catturato la vostra attenzione? Fatecelo sapere con un commento nel gruppo.

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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Jamcowl riesce a sganciare l’atomica su Warzone con 0 kill

Jamcowl riesce a sganciare l’atomica su Warzone con 0 kill

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18/04/2024 18:38 di Marco "Stak" Cresta
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No KILL – Il noto content creator Jamcowl è riuscito in un obiettivo decisamente “originale” per uno sparatutto come Warzone, portando a termine la missione per la bomba atomica con una singolarissima peculiarità…

Jamcowl si era prefissato come obiettivo quello di riuscire a terminare la missione, concludendo però la partita con 0 kill. Armato di scudo ha quindi iniziato a sviluppare la quest, raccogliendo tutti i vari pezzi per comporre la bomba.

Nel frattempo il numero di avversari ancora in vita si è sempre di più ridotto, fino a quando Jamcowl non è rimasto faccia a faccia contro il suo ultimo avversario. Per riuscire nella sua “singolare missione”, Jamcowl ha quindi chiesto al suo ultimo avversario rimasto di “suicidarsi” nel gas prima dell’esplosione della bomba, cosi da essere sicuro di raggiungere il primato per “la prima bomba atomica di Warzone che non ha prodotto vittime”.

Alcuni giocatori hanno anche avuto da ridire con l’operato di Jamcowl, visto che la sua richiesta di “far suicidare” l’avversario sarebbe ben oltre il limite consentito dal TOS ufficiale… Ma resta comunque un video estremamente “divertente” ed assolutamente unico nel suo genere…

La bomba atomica con “zero kill + suicidio nel gas finale” di Jamcowl

Pilgore raggiunge il Prestigio 10 anche su MW3 senza una singola kill

Casi come questi di giocatori particolarmente “pacifici” non sono nuovi per la scena di Call of Duty. Proprio ieri ad esempio, su Reddit è stato segnalato che il giocatore Pilgore (già noto per le sue imprese a zero kill) è riuscito a raggiungere il Prestigio 10 su Modern Warfare 3 con 0.00 di K/D.

Ha dovuto impiegare tre giorni, tre ore e 17 minuti di gioco in multiplayer, con un totale di 486 partite vinte (ed una win ratio di 3.91), per ottenere questo risultato. Questa non è la prima volta che ci riesce, visto che anche nei precedenti COD è riuscito a portare a termine questa insana sfida.

Even pacifists can reach 10th prestige.
byu/Pilgore1 inModernWarfareIII

Cosa ne pensate di queste bizzarre prove di “non forza” community? Fatecelo sapere con un commento sul gruppo: la discussione, come sempre, è aperta!

  • Articolo realizzato in collaborazione con la community di riferimento di Warzone d’Italia (Facebook)

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