Trovata una soluzione per i crash. Respawn: “Non è ancora definitiva”

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Con la patch introdotta martedì, gli sviluppatori di Respawn hanno avviato una serie di test atti a comprendere quale fosse il problema dietro i multipli crash segnalati da alcuni giocatori sui vari social.
Alcuni dei problemi sono stati regolarmente identificati dai devs che hanno iniziato a “fixare” dove necessario, spiegando anche che il procedimento è lungo e difficoltoso.

Il community manager Jayfresh Respawn, in merito alla difficoltà nell’individuare un problema, ha infatti affermato: “Immaginate di avere dei robot incaricati di verniciare intere zone di una città e ad ogni robot vengono forniti 12 colori diversi“, ed ha poi proseguito: “poi qualcuno viene a lamentarsi che il muro di una stanza dovrebbe essere rosso ed invece ha alcune tracce di blu, senza però dirti di quale stanza si tratti…noi (sviluppatori) dobbiamo prima trovare quella stanza e solo dopo aver fatto questo possiamo fattivamente agire e cambiare il colore“.

Essendo riusciti ad identificare parte dei problemi legati ai crash, i devs hanno così deciso di pubblicare una piccola patch il 22 Marzo con la quale sono state applicate le prime modifiche ed i primi hotfixes.
Nel post pubblicato su Reddit, Respawn ha però spiegato che le modifiche non sono ancora definitive e che potrebbero quindi presentarsi altre situazioni di crash incontrollati ma, in generale, questo problema dovrebbe essere più contenuto e meno diffuso.

Le note della patch

Hey!

In the patch we released on Tuesday, we included a way to better capture information when Apex crashes on PC. The game should now write an apex_crash.txt file to your My Documents folder when it crashes. Since then we got many submissions of apex_crash.txt directly from our fans, searching the Internet, and from the forums.

The good news is they have been giving us great info and revealed a few crash locations, and we discovered that many of these are related. One of the issues appeared to be caused by one part of the program changing memory used by another part. These bugs are the most difficult to find!

As an analogy, imagine you’ve got thousands of robots tasked with painting different parts of an entire city, where each robot is given one of a dozen colors of paint. Occasionally, somebody complains that one of the rooms that was supposed to be red has some blue on the wall, but they don’t tell you which room. Based on that information, your job is to go fix it! This is why it’s been difficult to quickly identify, reproduce, fix, and test fixes.

But the apex_crash.txt files we got from players had a lot of information that we needed. In our analogy, those clues let our engineering team figure out which building had the bug, and a way to temporarily make the robots in that building a million times more likely to interfere with each other. We had never seen the crash in any of our internal testing before, but now we could finally reproduce the bug and that meant we could find it and fix it! To finish our analogy, our robots didn’t interfere even in this temporary test case, and we knew the bug was fixed.

A patch for PC is live now that includes a fix that when we tested locally, improved stability and you will need to update the client to grab it.

This is progress, but we don’t expect this patch to be the end all solution for all the crashes and we still have work to do. There are still some issues we’re seeing from the reports that we’re continuing to investigate to understand and address:

  • Other crashes we’ve seen are related to out-of-memory issues. This is much less common. It’s not clear yet whether this is a memory leak in Apex or an improperly configured PC.
  • There may be other, rarer crashes still to fix that we just haven’t identified yet.

Those of you still experiencing crashes, please submit your apex_crash.txt file to our forums here: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Crash-after-update-Season-1/td-p/7704502. Our customer service team is helping us gather the info and it’s super helpful to our team.


Trovata una soluzione per i crash. Respawn: “Non è ancora definitiva”
Marco "Stak" Cresta

Sono un appassionato di videogiochi fin da quando ne abbia ricordo e credo nella bontà del progresso che scaturirà grazie agli eSports anche a livello sociale. L'altra mia grande passione è da sempre stata l'attualità e la storia, motivo per il quale ho concluso il mio percorso di studi con la laurea in Scienze Politiche nell'Università calabrese di Cosenza.

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