Il non-nerf del Radius e gli ultimi aggiornamenti di Apex Legends
Durante la notte Respawn ha rilasciato una piccola patch sui server di Apex Legends per risolvere qualche problema del Battle Royale. Il Radius è stato “nerfato”, vediamo quali aggiornamenti ha ricevuto il gioco in questione.
Il post su Twitter
Heads up, Legends! We'll be pushing out a small server patch here shortly that include fixes and updates for:
🔸Quips while in the Drop Ship
🔸Initial circle issues
🔸The Charge Rifle pic.twitter.com/l54P1CKNpB— Apex Legends (@PlayApex) October 17, 2019
Le patch notes
Hello Legends!
A Server Patch rolled out this afternoon and is currently live on all platforms! You do not need to download an update for this one.
Notes below from Respawn.
Things getting fixed/updated today:
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Quips during Drop Ship
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Initial Circle Fixed (Won’t get caught outside the circle when it starts)
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Charge Rifle Update – Balance Update mentioned @ 3:25 in the DevStream
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Not just a damage nerf -
Increasing amount of ammo used per shot (Confirmed to use 3 Energy Ammo Per Shot)
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Changing the mag size
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No Extended Mag = 9 Ammo (3 Shots)
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Level 1 Extended Mag = 12 Ammo (4 Shots)
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Level 2 Extended Mag = 15 Ammo (5 Shots)
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Level 3 Extended Mag = 18 Ammo (6 Shots)
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Slightly bringing in fall-off damage(There doesn’t seem to be any change in fall-off damage)
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Just a quick note, we weren’t given any specifics on the Charge Rifle update, so we don’t know for sure if there was anything changed in-game or if it was something internally that’s coming in the future. We will update this thread when we have any news. Thanks!
We have updated the bullet points with specifics that we’ve gathered in regards to Charge Rifle updates.
Per leggere le patch notes, clicca qui.
Cosa è cambiato?
Oltre ai primi due punti, in cui vengono risolti dei problemi per quanto riguarda le battute durante la fase di lancio e l’anello iniziale, il Radius sembra essere stato “depotenziato”.
Adesso ogni colpo consumerà 3 munizioni e il caricatore è stato modificato:
- Caricatore standard = 9 munizioni (3 colpi)
- Caricatore livello 1 = 12 munizioni (4 colpi)
- Caricatore livello 2 = 15 munizioni (5 colpi)
- Caricatore livello 3 = 18 munizioni (6 colpi)
Al momento sembra non esserci nessun nerf al danno, alla gittata e al rinculo del Radius, quindi questo aggiornamento ha solo ridotto il caricatore del fucile di precisione.
Cosa ne dite community? Vi aspettavate un nerf diverso?